torsdag 28. mars 2013

Gode påskedager

 Herlig med påske, fri og solskinn! Vi er kjempeheldige her på Østlandet og har strålende sol hver dag. Jeg har gått flere turer på Mjøsisen i det siste, senest i dag. Ute på isen er det et yrende liv, der både pilkes det, noen går, noen sparker, noen sykler, noen går på ski, jogger eller triller barnevogn. På grunn av kulda er isen på Mjøsa spesielt tykk i år, og uansett går vi like ved land. En utrolig hyggelig og en litt annerledes turopplevelse å ferdes slik ute på isen.
Hyggelig er det også å få påskesola inn gjennom vinduene. Påskehøna ligger og ruger i vinduskarmen i år, med masse egg hengende over hodet på seg.






Søte påskeegg fra Lisbeth Dahl henger i kjøkkenvinduet. Kvisten som ble hengt opp til jul passer like godt til påskegg som til julekuler.





Jeg fikk blant annet påskeliljer i vertinnegave av noen hyggelige middagsgjester vi hadde på besøk tidligere i uka. Det passet så godt, for jeg hadde ikke fått kjøpt inn gule påskeliljer til påskebordet.
Som regel er ikke jeg mest svak for gule blomster, men på denne tiden synes jeg de hører med og er veldig søte. Snart slipper vel den strenge nattefrosten også, slik at jeg kan ha blomster ute på  inngangspartiet. Det skal bli hyggelig.


 
 
 
Ønsker alle som kikker innom nydelige påskedager!
                                                                    Klem Trine

4 kommentarer:

liven sa...

Koselig påskestemning hos deg Trine!
Egg og gule blomster hører jo denne tiden til :)
Her er også kaldt og nydelig vær, og isen ligger tykk flere steder! Men fint turvær.
Har faktisk sittet i en lun krok og lest litt idag, det er kos :)
Ønsker deg en fin påskehelg
klem fra meg i vest :)

Lisbeth (countryliv) sa...

Så fint du har pyntet til påske, Trine:)
Vi har også haft solskinsdage i denne uge, men idag er det gråt og det har sneet igen - der er stor forskel på forårsstemningen når det er så råkoldt.
Idag vil jeg pynte med æg indendøre, jeg skulle lige gøre rent først.
Rigtig god påske.

Vivishagerom sa...

Fine påskebilder! Ønsker deg en fortsatt fin påske!

Vivi

Anonym sa...

God Påske!
Må alltid innom bloggen din for å se om du har oppdatert! Flotte bilder som vanlig. :)

Lurer på om du kan tipse meg om firma som kan grave og bygge ut slik dere har gjort på huset deres.
Vi skal ha et tilbygg inntil huset slik dere har gjort, og må støtte opp under eldre mur ved krypkjeller. Mener dere også har gjort det.
Send meg gjerne mail på kjustin@frisurf.no eller svar her.
Ikke lett å finne det rette firmaet når det er så mange på markedet.
Hilsen Leah. :)