torsdag 17. april 2014

Påske og vårtegn

Regn og grått påskevær i dag, men det gir tid til litt rolig sofaliv. Her i huset forberedes konfirmasjon til eldstegutten mens regnet sildrer ned og hagen sakte forvandles fra brun til grønn. I morgen er det meldt sol og fint, og da er det ei som gleder seg til uteliv!





Mellomste gutten vår fylte 13 i begynnelsen av påsken, og jeg plukket en søt blåveisbukett til kaffebordet. En blåveisblå bukett i en gammel vase av pressglass er vårlig og koselig.





Jeg greide ikke å gå forbi treet med gåsunger. De er jo så søte!
 




Hyggelig å legge på en nystrøken duk på bordet når man får gjester. Se så fine broderier duken har. Jeg gleder meg over et slikt flott håndverk. Lurer på hvem som har sittet og brodert disse sirlige, små sting...



Koselige påskeegg i kransen på kjøkkenet, er hyggelig mot den rustikke mursteinsveggen.







Påskehøytiden er over oss, og tanken på det som påsken egentlig handler om gir meg mening.
Ønsker deg som titter innom herlige påskedager!

Påskeklem fra Trine

3 kommentarer:

Merethe sa...

Hei Trine. Tenk at eldste sønnen skal konfirmeres...årene går jammen fort.Husker jo godt når han var rundt seks år. :) Ja i morgen er det meldt finvær og da blir det nok hagedag her også. Her dukker det opp motorsykkelvenner hvis været er greit. Uansett så nytes dagene i våren. Nydelige bilder fra kjøkkenet ditt. Og så koselig med påskeegget ditt fra da du var lita. Hilsen Merethe

Merete - Lys lilla sa...

For noen vakre påskeegg! Så fine at de burde henge oppe hele året :-)

liven sa...

Travle tider med konfirmasjon !
Men kjekt er det også å stelle i stand til slike store dager :)
Nydelige blåveis....finner ikke slike her på min kant av landet...

Ønsker deg en fin helg Trine
Klem