tirsdag 29. desember 2009

Romjul - snart nyttår

Om det er juleferie eller hverdag, jammen flyr dagene fort av sted uansett! Det er allerede
5. juledag, og de mest høytidelige dagene er over. Men enda er det deilig romjul som nytes med sosiale sammenkomster sammen med familien og gode venner, aktiviteter utendørs og de kveldene som er tilgjengelige er film i sofakroken hjemme fast romjulshygge hos oss.




Denne gangen er innlegget fra spisestua på kveldstid. Levende lys er så viktig for å få det hyggelig rundt meg, for å få den gode stemningen i rommet. Når vinduene blir mørke, blir det ekstra behagelig med dunkel belysning inne og levende lys i rommet. De gir så herlig skinn og en varm og hjemmekoselig atmosfære.
På veggen over speilbuffen henger den fine engelen som jeg fikk av bloggvenn Johanne i fjor. Tenk, hun ble så begeistret over bloggen min at hun ville sende meg en slik vakker gave i posten. Det synes jeg var så utrolig koselig og gav dette med bloggingen en "ny" dimensjon. Det å kunne få bety noe for andre gjennom bloggen - for meg var det en stor glede.





Dette bildet ble tatt på julaften. Det er vel ikke vanskelig å se hva som står på menyen hos oss denne kvelden. Et godt og hyggelig ribbe- og pølsemåltid ble det, med bare den nærmeste familien sammen i år for første gang.




Edelgrana er for tredje året pyntet etter inspirasjon fra Anettes lantlif. Det var hun som gav meg ideen om å bruke pusete garn som snøgirlandere på treet. Vi bruker fortsatt den gamle Osram juletrebelysningen som mannen min har fra sin barndoms jul. Ellers er treet enkelt pyntet med for det meste forskjellige kuler i fattigmanssølv, samt noen røde.




Lysekrona etter min manns mormor henger over spisestuebordet og er ei kjærkommen lampe for oss begge.




Kvist i spiestuevinduet til jul i år også. En enkel kvist fra skogen med litt lav på til å henge de små juletingene man har som jeg gjerne vil skal komme frem. Slikt som ektra søte små hjerter i fattigmannsølv eller fin juletrepynt med prismedråper fra Lene Bjerre som ikke vil synes så godt om de blir hengende blant alt det andre på juletreet.



Så går dagene fort mot nyttårskvelden også. Man skal starte på et helt nytt år.Jeg er så takknemlig for året som har vært. Det har vært et godt år som har gitt meg nye og lærerike erfaringer. Man har fått og forhåpentligvis gitt mye til de rundt seg. Å gi er stikkordet har en venn av meg sagt. Kanskje noe å prøve å leve enda mer etter i året som ligger foran? Måtte nye året bringe masse glede, mot, kjærlighet og varme til oss alle. Tusen takk til dere bloggvenner for alt det gode dere har tilført meg gjennom vennlige ord som løfter en opp og gir gode bekreftelser, og som gir direkte glede rett i hjertet! Et vesignet og godt år i 2010 ønskes dere fra Trine.

15 kommentarer:

ChezJeanette sa...

Nydelige stemningsbilder. Du har pyntet flott til jul!
Jeanette :-)

Nooria sa...

Det er hvertfall enda koselig julestemning i bloggen din :-).

Jeg har hatt stor glede av bloggen din i ett og et halvt år nå. Spesielt trives jeg hos deg i hagesesongen... og den begynner jo snart ;-).

Mot, kjærlighet og glede... det varierer nok veldig fra person til person hva de føler de har mest behov for av disse elementene... helt fra de som virkelig må samle mot for gå inn i et nytt år til de som opplever at glede og kjærlighet er helt til stede.

Jeg ønsker hvertfall deg et godt nytt år! Måtte også det nye bloggeåret bringe inspirasjon, morro, mot, kjærlighet og glede.

TONE sa...

Så flott du har det...veldig JUL. HA et GODT NYTT BLOGG ÅR::::))

Anonym sa...

Hei.
Det var nydelig hos deg. Likte møblene dine godt. Ha en fin nyttårshelg.
Britt Eva

Bluggi buggi blogg sa...

Så nydelig spisestue du hadde. Så stemningsfylt og koselig.
Ha en fin romjul :)
Legger deg i blogglisten min, Håper du synes det er ok :)
Trude :)

liven sa...

Tusen takk for dine fine og inspirerende innlegg i året som har gått!!
Det er alltid så koselig å komme "inn" til deg !!
Ønsker deg et riktig godt nyttår :o)

Maliva`s verden sa...

Koselig julehus du har..takk for titten. KOmmer innom igjen neste år:o) Godt nytt år til deg fra Maliva

Anonym sa...

Å så vakkert.... virkelig nydlig!
Jevnlig innom å leser hos deg, gleder meg til hage sesongen begynner..

Ønsker deg et riktig godt nytt år.
Hilsen fra Linn, Sarpsborg

Som mine dager er sa...

Jeg leser at du er et varmt og hjertelig menneske, Trine. Det er en fryd å lese ordene dine og jeg er så enig med deg i det du skriver. Det er viktig gi!

Flotte stemningsbilder fra et julepyntet hus. Jeg liker stilen din veldig godt, og ser vi har samme forkjærlighet for gamle ting og møbler.

Ønsker deg en fredelig og deilig nyttårsfeiring.

Klem fra Marit

My home is my Castle sa...

Vil få ønske deg og dine et riktig Godt Nytt År !!
Jeg gleder meg til å følge deg videre :)
Takk for et flott bloggår og tusen takk for alle de gode hilsenene du legger igjen hos meg . Jeg setter så utrolig stor pris på dem :)
Nytt år og nye muligheter...
Nyttårsklem fra Kari

Dans på roser... sa...

1000 takk, Trine....for en herlig hilsen i bloggen min.
Jeg tar det til meg....takk for dine gode ønsker...jeg håper også dette året er året for gjennombrudd og forandring i min helse og med det, vårt familieliv. Ikke så mange begrensninger....men flere muligheter =)

Må Gud velsigne deg og din familie. Og 2010 bli et herlig år for deg og dine! =)

Bloggen din oser av hygge og trivsel! Det liker jeg =)

Godt nytt år! Klemmer, Kathrin.

MissMette sa...

Såååå nydelig stue du har <3 drømte meg helt bort i alle de flotte bildene du viser... Ønsker deg et riktig godt nytt år...
Klem fra Mette

Skogmusa sa...

Hei:)
Vil bare si at du har et nydelig hjem:)
Har besøkt den mange ganger...:)
Nå har jeg endelig fått laget en egen:) Velkommen innom.
Håper det er greit at jeg legger meg til som følger.
Klem

Kristins Hus sa...

hei!
For en nydelig hus! Og så fint du har pyntet til jul!! Gikk så fort i svingene her før jul, at jeg kjenner jeg ikke er helt mett av julen enda. Derfor litt moro å se litt julepynt på bloggene enda, synes jeg:-)
Kristin

Ingun sa...

Så nydelig blogg. Her inne må jeg ta meg en skikkelig titt. Lenket deg;-)