mandag 30. desember 2013

Tilbakeblikk av året 2013 del 1

Januar
Det nye året begynner med å renske bort julepynten og innrede med mer mer duse nyanser innendørs igjen. Det begynner å merkes at sola var snudd og det spirer optimistisk i potta med kløverplanta mi. Men ute er det likevel skikkelig vinter, vakkert og hvitt.




Februar
Tulipaner i nydelige nyanser fortsetter å komme i hus, og tidlig i februar feirer vi morsdagen. Jeg får nybakt sjokoladekake på senga og nye ski som prøves samme dag. Det er litt av en forskjell i skisporet, og jeg har endelig ski med spenn! Med ski på beina får vi anledning til å betrakte huset vårt fra en vinkel vi vanligvis ikke ser.






Sola varmer i glassverandaen, og man begynner så smått å få vårfølelse der inne. Vinterferie på hyttetur innbyr til mer ski og friluftsliv med familien.


Mars
Den første vårmåneden er her, og det er pastellfarger som gjelder. Til påske kjøpes påskeegg og flere av eggene har den vakre grønnfargen jeg har fått helt dilla på. Eggene får ligge leeenge i skåla, før noen av gutta oppdager at det er marsipanegg. :-)
Jeg kjøper en bukett rosa ranunkler som holder seg nydelig vakker i lang tid. Den gir meg masse glede og pynter opp langbordet i ukesvis. Kjøkkenstolene rundt langbordet males sart blå og vi blir godt fornøyd med å få inn mer farge i interiøret.





April
I april merkes det godt at det er vår. I glassverandaen gror det som bare det, og plantene fryder seg over sola som strømmer inn gjennom alle vinduene. Loppissesongen starter og jeg kjøper et grønt bord som jeg setter i glassverandaen. Moro med litt forandring. Jeg innfører mer og mer grønt i huset, og de nye grønne putene gir god vårfølelse.




Mai
I mai reiser jeg på den årlige venninneturen, men denne gangen går ferden til Amsterdam i stedet for København. Jeg blir så begeistret for denne byen, vakre bygninger, korte avstander og gode shopping- og cafèmuligheter. Vi koser oss masse!




Juni
I juni gror det for alvor til i hagen, og jeg koser meg med forsommerblomster som veronika, akeleie, snøballbusk og vendelrot.





I juni går også turen til Italia, Toscana. Her fikk vi oppleve druedyrking rett ved huset vi bodde i, de fem vakre havnelandsbyene Cinque Terre, og videre Roma med Trevifontenen og Colosseum. En fantastisk tur!





Dette er første halvdel av 2013. I morgen fortsetter jeg med en liten kavalkade fra siste halvdel av året.

Takk for at du kikket innom!

Beste hilsen fra Trine

4 kommentarer:

Hulda sa...

Her var det mange flotte bilder å glede seg over. Likte ekstra godt bildene du viser fra glassverandaen. Så stemningsfullt og vakkert det er der. :) Godt nytt år!

liven sa...

En nydelig kavalkade her hos deg Trine!
Nydelige farger og koselige saker!
Spennende reisemål har du også hatt!
Jeg har en venninne som er halvt hollandsk. hun sier at liker man København, så liker man hvertfall Amsterdam :)
En deilig tid vi har foran oss nå, og gleder meg til lysere dager!
Ha en fin kveld, så venter jeg på fortsettelsen :)
Klem

Livy sa...

HERLIG!
For en flott kavalkade! Gleder meg til resten :-)
Ønsker deg en fin kveld! Klem fra Livy

Inger Marie sa...

Herlige collage!
Godt nytt år!