lørdag 29. september 2007

Naturens rødmende bladverk og taggeutfordring

Denne blankmispelhekken plantet vi senhøsten 1999. Husker vi satte ned de siste plantene tredje advent i desember faktisk! Den har vokst seg ganske tett og fin og høy på disse årene. Om høsten er hekken absolutt mest iøyefallende. Da skifter den farge fra blanke grønne små blader til herlige rødnyanser.

På uthusveggen vokser denne villvinen. Den har også flotte farger akkurat nå.


Jeg har blitt tagget av Emmelines og Villa utsikten . Da skal jeg fortelle litt om meg selv.

Reglene er slik:
1. Link tilbake til den som har tagget deg og skriv reglene.

2. Fortell 7 ting om deg selv, både seriøse og mindre seriøse ting...

3. Velg ut 7 andre bloggere og skriv link til disse.

4. La dine utvalgte få vite at de er tagget ved å skrive en kommentar på deres blogg.




Så da kommer litt om Trine:

1) Jeg er glad i å gå turer og har i sommer oppdaget gleden ved å høre lydbok mens man går (hvis man går alene selvsagt). Har ei god venninne som jeg går med ukentlig slik at man får skravlet skikkelig også!

2) Jeg er glad i natur og fryder meg over alt det vakre den har å gi. (At jeg er ekstremt glad i blommster og haging er vel ingen nyhet...)

3) Jeg er både ei landsens jente og urban på en gang. Liker at alt er stille og rolig rundt meg, nostalgisk miljø og natur - samtidig koser jeg meg på bytur og på en kaffebar med en kopp kaffe latte med hasselnøttsirup i hånda.

4) Er glad i shopping, både interiør og klær, sko, smykker etc. Er en"hund" når det er salg. Er også glad i loppemarkeder og auksjoner.

5) Det verste jeg vet er å stresse etter klokka. Det gjør meg ikke godt, og ikke dem rundt meg heller!

6) Jeg blir lett rørt og er vel ganske følelsesladet. Avskjeder er jeg ikke glad i. Ikke når jeg ser dem på film heller (men jeg er veldig glad i film!).

7) Jeg har et stort hjerte for dyr.



Jeg utfordrer videre disse bloggene til å fortelle litt om seg selv:




Ha en god helg fortsatt alle sammen! Trine



















17 kommentarer:

Grip dagen sa...

Her har jeg aldri vært før... Trines hus og hage...

Kom tilfeldigvis innom bloggen din og leste at du har dønn like interesser som meg.
Jeg elsker hagearbeid og se de ulike årstidene i naturen.
Fargesprakende årstid vi er inne i nå, da!

Det var et flott hus dere har, og da jeg bladde nedover sida di så jeg mye fin pynt i hagen også.
Gamle hageredskaper, sink og koselige utemøbler er en fryd å omgi seg med.

Håper det er greitt jeg lenker deg, så er det snarvei for meg inn i hagen din enn annen dag.
Ha ei fin helg!
Marit

Silkeline sa...

Fargerike og flotte høstbilder du viser oss! Naturen er jammen flink til dette med fargesammensettninger.

Morsomt å lese om deg, man føler man liksom blir litt bedre "kjent" da....
Det med lydbok på tur var jammen en god ide! Har aldrig tenkt på det før, men jeg liker absolutt tanken på å gjøre flere ting på en gang....hihi:)

Ha en fin helg!

HildeS/Frøken Fryd sa...

Så flotte bilder av vakre haustfargar. Hekken din såg spanande ut med nydelege farge.

Marie sa...

Du har nydelege bilete i dag også! Eg har blitt tagga før og har alt svart. Om du har lyst å sjå kva eg svara så sjå nedover bloggen min. Eg har vor ute på vift, men nå er det leggetid. God natt :o)

Marie sa...

Eg ser klokka di må vere feil. Klokka er nå 01.20, eg legg meg ikkje klokka fire om ettermiddagen, hehe

elin1976 sa...

Hei på deg
For enutrolig flott hage. Denne er jo bare helt nydelig. Kan ikke akkurat si det samme om vår. Vi begynnte godt i sommer når vi hadde finvær i juni men så kom regnet og ingen ting ble gjordt. Vi får jobbe videre med hagen og da ha vi jo enda bedre tid til å planlegge den på. Hvis du ser lenger ned i bloggen min vil du se at jeg har blitt tagget før og svart på disse spørsmålene. Men takk for at du tenkte på meg. Ha en fin søndag. Klem fra Elin:O)

MODERN COUNTRY sa...

Heisann Trine!
Må si dere gjorde en kjempejobb med blankmispelhekken deres, den ser fantastisk ut!! Ja, det er jo så flott nå på høsten, så deilig varme farger som nesten er som en fest. Har enda ikke tatt noen bilder, ja tenkt deg det, hehe..ja du skjønner jeg tar så innmarri mye med bilder, men i det siste har jeg ikke kommet lenger enn å ta bilde av en krans. Men formen er bedre nå da, så da har vi en utfording til uka :)
Må si jeg alltid nyter bildene av huset deres, det er jo som sagt en drøm :) Ja, det blir mye snakking om hus om dagen. 2 av søstrene mine har flyttet, den ene til leid nytt hus, den andre til eldre hus på landet som de driver og pusser opp. Ja, ho var i hundre her om dagen for under de stygge 70-talls platene på veggen viste det seg å være noen helt fantastiske flotte herregårdspaneler! Ja, da var det jo bare å rive vekk alt gammel og nå har de malt og fått det fint. Ho sender masse bilder da vettu :)
Så har jeg ei tredje søster som er gravid og hvor de driver og pusser opp et gammel bad. Ho ønsker seg massevis av med skapplass til babytøy og håndklær. Så de ringer da vettu og forteller og spør om råd av og til. Moro er det iallefall med oppussing! (ja, og mye slit og tårer og da)Nei, nå ble det vel mye meg, hehe
Moro å lese litt mer om deg. Virker som du er veldig nøktern og jordnær av deg. Ja, og rolig, stemmer det? Litt lik meg du da. Har selv delte meninger om stillhet på landet og rush i storbyen. Tenkte på den tiden da jeg bodde i Oslo da du nevnte kaffebar med latte :)
Takk for taggingen, jeg vegrer meg littegrann, det må jeg ærlig innrømme. Tenker på fremtidige arbeidgivere skjønner du :) Vil helst være så anonym som mulig der inne. Håper du forstår? Men glad du tenkte på meg :)Håper du får en knall Søndag, her skal vi blåse bort litt ved sjøen. Nyt dagene Trine! Varm hilsen og klem fra Aina (",)

MODERN COUNTRY sa...

Oj, hehe...det ble jo rene brevet! ler masse her nå :)

silje-sin sa...

For et nydelig hus du har,og en flott hage! Veldig koselig blogg også:) hilsen silje

åsemor sa...

Artig å få vite "litt" mere om deg, føler at jeg kjenner deg litt gjennom Grethe-søster.
Stress er ikke bra for noen, det har iallefall jeg erfart.
Ønsker deg ei fin uke :)

Emmeline sa...

Hei Trine, der er du igjen...Kjekt!
Går det virkelig an å sette ned planter den 3 søndag i advent? SÅ seint og de overlever?? Imponerende!

Ja jeg har jo gledet meg til å bli bedre kjent med denne kreative hagejenten med det nydelige gamle huset og den fingernemme mannen!

Så kjekt å bli litt bedre kjent med deg..Ser vi har det til felles at vi blir rørt og at vi ikke liker avskjeder. Jeg kjenner meg veldig veldig godt igjen i det!
Ikke overraskende er du et naturmenneske som er glad i blomster, i frisk luft, og i dyr... Det høres veldig Trine ut for meg faktisk!

Å stresse etter klokken burde vi slutte med. Derfor har jeg nå lagt av meg å gå med klokke, og den jeg hadde på mobilen er blitt vasket;) ---kan love at når man IKKE har klokke så er det noen ganger litt stress det også:)

Koselig å lese innlegget ditt iallefall. Ønsker deg en fin uke!

Ellie sa...

Flott hekk med herlig farge. Koselig å lese om deg! Kjenner meg igjen i punkt 3,4,5 og 6, særlig det med å ble lett rørt. Det skal ikke mye til for at jeg begynner å grine av en film. Har faktisk opplevd noen litt pinlige episoder med det ;-).

FO - 2 sa...

Vakre bilder fra høsten hos deg. :)
Nydelig, både hus og hage.
Ut fra taggen din, så kan jeg se at du liker det vakre ja.
Kos deg videre og god dag til deg. :)

Dans på roser... sa...

Åhh... nydelige bilder her hos deg, som alltid! Takk for koselig hilsen i bloggen. Jeg har ikke hatt så lyst til å blogge den siste måneden, for å være helt ærlig. Blir så krampaktig å skvise ut noe, bare for å gjøre det... men det hjalp jo veldig med utfordringen fra deg. =) Jeg har tatt utfordringen og postet en ny post. Vi "sees". Og vi ses kanskje senere i oktober (på ordentlig), hvis vi begge skal synge...? PS... da sier vi ingenting om blogginga vår, ikke sant? Men jeg lover å smile pent til deg, tjihi...

Emmeline sa...

Tudelu... jeg skal gi deg et ord når det kommer på tv;)
Var faktisk innom bloggen din for et lite kvarter siden. Merkelig dette, hvis jeg er innom hos deg så er du ofte innom hos meg omtrent samtidig. Håper du har en fin kveld med levende lys og fred og ro i huset...Det har iallefall jeg!!

Mia sa...

Kjempefine bilder av nydelige høstfarger. Jeg er så glad i disse høstfargene, men dessverre varer de ikke så lenge. Heldigvis har vi i år hatt så fint vær, at vi har hatt muligheten å nyte det hele mer enn vanlig. Blankmispelhekk har jeg ikke vært bort i før, men villvin har jeg (intill hønsegården) og den vokser så alt for tregt for min smak (eller kanskje skyldes det sauene som har småspist av den i sommer...)

Emmeline sa...

Hei Trine. Så kjekt å høre om kjærestetur... Jeg er i tankeboksen i forhold til flere store prosjekter i huset denne høsten, da blir jeg alltid så glad når du stikker innom..Du vet jo litt om hva det betyr å ha et stort hus og mye å henge fingrene i! Kos deg med høstferie i uken som kommer, jeg har ikke hatt høstferie sånn er det med oss som har satt lærerkarrieren på vent, men mannen min har kost seg. I morgen er det imidlertid hverdag igjen her hos oss. Godt det også! Ha en fin kveld;0)