lørdag 24. november 2007

God helg!

Jeg var på besøk hos en kollega for en stund siden, og kom hjem med en del store kongler som jeg midlertidig la ute på cafèbordet i bislaget . Har noen slike kongler fra før også, og de kan jo brukes til så mangt, ute som inne. Det er like før advent nå, og jeg gleder meg som en unge! Gleder meg til all kosen, stemningen, forventningene og det viktigste; nemlig julebudskapet. Når advent kommer skal cafèsettet bort for vinteren, og inn i bislaget skal en benk jeg nylig kjøpte på en auksjon. Den er under maling nå, men vises frem når alt er klart.






Med mine to siste Mårbacka-pelargonier i blomst for hagesesongen 2007......




....og mitt nyeste selvlagde kvisthjerte ønsker jeg dere alle der ute en riktig GOD HELG!
Jeg skal nå hoppe inn i malerdressen min og gjøre en innsats med kost og maling. Klem fra Trine

























13 kommentarer:

Ellie sa...

Flotte kongler, de er fine å dekorere med. Fint hjerte du hadde laget, også! Ha en fin kveld!

elin1976 sa...

Flotte kongler. Er altid på jakt etter kongler på turene mine. Bruker dem til dekorasjoner både ute og inne.
Flott kvist hjerte også.
Ha en super lørdagskveld. Masse klemmer fra Elin:O)

Nina i Paradiset sa...

Herlig kvisthjerte!
God helg til deg også!

Dans på roser... sa...

Takk for koselig hilsen i bloggen min. =)
Ja, filmen må du se! -Den er så søt!
Nydelige kongler og kvisthjerte. Og det huset ditt, ja.... det er så vakkert! Jeg ønsker meg et sånt påbygg på framsiden av huset vårt. Det hadde blitt nydelig. Men du vet, ønskelista er laaaang =) God helg, klem.

min sin lille tue sa...

Hei på deg:)
Flott dekorasjon i bislaget ditt:)
Sier liksom velkommen det.
Fine hjerter du har laget også, både av kvister og med perler.
Koselig gaveide de lyspakkene du har laget også, det er så fint å ha med seg en liten oppmerksomhet, og lys kan vel aldri slå feil?
Ha en fin søndag.

min sin lille tue sa...

Hei igjen:)
Hihi, så morsomt.

Tone sa...

Naturmaterialer er jo bare noe av det mest stemningsfulle som finnes, da. Og så gjør det seg så godt som kontraster til fattigmannssølv og diverse annet kjøpt "stash". Jeg er litt bekymret fordi jeg ikke har fått samlet noen kongler i år, er litt nederlag å kjøpe dem, liksom ;-)
Ha en fin uke :-)

Anonym sa...

Jeg elsker kongler jeg også. De er så dekorative. I år skal vi lage kongledyr til jul samboern og jeg haha... vi skal nemlig lage en gjeng med dorullnisser og kongledyr, og lage et "bilde" av dette, med tema. Kan ikke si så mye fordi det skal være julegave haha... men moro er det :)

Anita sa...

De konglene er kjempefine, vi har sånne på et tre rett i nærheten her! Kjemt og pynte med, og for ungene her er det moro å male rett på konglene!! Kransen din var kjempefin!! Er det tykk ståltråd du har brukt som "skjelett"??

KlemAnita

åsemor sa...

Det hjertet ditt var, har passa godt hjemme hos meg det :)
Blir spennende å se pyntinga di på trappa, kanskje får vi se konglene igjen der !
Ha ei fin uke, plutselig er det desember :)

Marie sa...

Flotte kongler, dei er fine å dekorere med til jul! Fint hjarte du har laga!

[morgrethe] sa...

Men Trine da..... her kommer jo det ene hobbyinnlegget etter det andre. Som du skriver nedenfor her.... det er så koselig med litt puslerier. Passer så fint hos deg. Bjørkehjertet ditt ble så fint. Gleder meg til å se benken din. Jeg også gleder meg til adventstiden, og nå er det like før. Da kan jeg også begynne å ordne og pynte litt. Jeg er av den sorten som ikke liker å pynte for tidlig, skal jo kose meg når selve julen kommer. Men i adventstiden tar jeg fram adventstakene, og julestjernene/hjertene, lucia-figurene den 13. og noe småtteri innimellom... og juletre i hagen da, det er koselig. Først da skal jeg begynne å vente.... Men i dag sendte jeg med Åse-søster noen pakker som skal til Møre... det har aldri skjedd før, at jeg har sendt pakker i november. Det er jo sant at det er deilig alt som er ferdig. Ha ei fin uke Trine.

Ingrid sa...

Hei! Nå har jeg sett gjennom hele bloggen din.. her var det myyye fint! Både huset og hagen din ser fantastisk ut! Jeg synes det er så flott med den typen hus! Hvis vi skal bygge en gang, så står nostalgi høyt på planene!
Ha en fin uke!