tirsdag 27. april 2010

Jubileumsinnlegg fra bislag og entrè

I dag er det faktisk hele tre år siden jeg begynte Trines hus og hage!
Mang en gang siden jeg begynte å blogge, så har jeg bedt dere med inn i bislaget. Jeg synes det er koselig å gjøre små forandringer både utenfor inngangspartiet og inne i bislaget i takt med forandringer av årstidene, og atter en gang byr jeg altså på en liten titt.






Inngangspartiet er jo gjerne førsteinntrykket av et hjem, og det er hyggelig hvis det kan gi et inntrykk til gjestene at man er velkommen til oss. Det gjenspeiler ofte en del av stilen innenfor husets fire vegger, hvordan inngangspartiet ser ut.
Steintrappa og skifersteinene ble lagt av mannen min for noen få år siden. Før den tid brukte vi bare trepaller som provisorisk trapp, og jeg må si det er deilig når slike ting er i orden og det ser ordentlig og hyggelig ut.





For et par-tre uker siden var jeg for første gang på hagemessa i Lillestrøm. Det var en veldig trivelig og inspirerende dag sammen med ei god venninne. En av tingene jeg kjøpte var denne smijernskrona på standen til I Gros hage. Hun hadde forøvrig masse herlige fristelser til hagen, så jeg hadde skikeklig valgets kval, men er heldigvis kjempefornøyd med denne krona. Tenker å bruke den både til potter og rett i bed for å gi støtte for planter som velter lett.







Inne i selve bislaget ser det slik ut nå. Hagebenken har fått et mer vårlig inntrykk, og mose, epler og kongler er nå borte til fordel for blå ministemor, narsisser og små terracottapotter.









I påsken hadde vi besøk av noen venner til middag og jeg fikk ei så søt vertinnegave; nemlig denne narsissen som heter "Bridal Crown" i følge med et par koselige hagehansker. Foreløpeig har jeg ikke hjerte til å skitne dem til mens jeg holder på med våronna i hagen, så de får ligge ei stund på benken til pynt først.





Så har vi tatt steget innenfor dørstokken - i entreen i huset vårt. Her har også bloggen vært før, men det er kjempelenge siden nå, så jeg våger meg på å ta dere med hit på ny.
Inngangsdøra vår kommer opprinnelig fra et gammelt bedehus. Vi har satt inn nye vinduer og malt den mørke grønn.
Rutevinduet til venstre synes vi bidrar både med en estetisk og en praktisk misjon i form av stemning og lys inn i rommet. I årevis hadde det ligget slengt på en gammel låve hos noen vi skulle kjøpe noen gamle møbler av. Det har blitt brukt i et lite hus i en kolonihage i Oslo kunne eieren fortelle, og da vi spurte om å få kjøpe det var svaret at vi skulle få det om vi lovet å ta det i bruk. Det var en grei avtale for vår del, og vi følte oss svært så heldige.











Vi er fremdeles like fornøyd med høy brystning av blankmalt panel og tapet over i entreen. Tapeten kjøpte vi for mange år siden da mannen min og jeg var på kjærestetur i London. Vi gikk i Oxford Street og poppet innom en Laura Asley butikk. Der hadde denne tapeten med 90 % rabatt. Helt perfekt både i pris og utforming! Nå har tapeten sittet på veggen i fem år allerede, og jeg synes den er stadig like vakker. Heldigvis.








Ei kraftig skapdør rommer et ganske stort skoskap som er gull verdt når man er fem i familien! Det blir noen par sko kan man si... Døra er ei massiv furudør som vi kjøpte på en utendørs auksjon en gang og fikk tilslag på den for kr 50,-.(jippi!) Etter en tur vi hadde til Glasgow lå et svært messinghåndtak i kofferten på flyet hjem. Det fant vi på et marked og fikk derfor med oss minner fra turen som daglig er i bruk.







Døra til høyre rommer et lite, men akk så nødvendig vaskerom.


Tilslutt noen få ord da jeg tross alt har jubileum i dag! :-) Jeg må si jeg er glad som turte å ta steget og starte denne bloggen 27. april 2007. Det har ført med seg så mye positivt og så mange gledesstunder, både gjennom å legge ut egne innlegg og høste hyggelige kommentarer og være en del av felleskapet og besøke andres blogger. Jeg har sagt det flere ganger før at bloggingen for meg er et overskuddsfenomen, jeg ønsker ikke å føle på dårlig samvittighet ovenfor bloggen eller bloggerne. Det er så mange andre ting man kan ha samvittighetskvaler ovenfor i en tidspresset hverdag, så bloggen velger jeg skal være et pusterom. Tusen tusen takk til dere som alikevel følger meg, kikker innom enda det kan vare litt mellom hvert innlegg, og takk takk takk for alle de gode ordene og kommentarene jeg får fra dere! Jeg hadde vært mange, mange gledesøyeblikk fattigere om jeg hadde gått glipp av alle disse fantasktisk tilbakemeldingene jeg har fått gjennom tre år, for ikke å snakke om all inspirasjonen jeg selv har fått fra fra andres blogger.
Takknemlige hilsner og klemmer fra Trine

35 kommentarer:

Monica sa...

Gratulerer med dagen! :)
Utrolig fint inngangsparti du har, spekket med lekre og koselige detaljer! :) Takk for titten!

Hvit Villa sa...

Så flotte bilder av et flott inngangsparti! Ha en god uke :-)

Jannes lille sted sa...

Gratulerer med jubileum!
Så utrolig flott det er hos dere! Både inne og ute

Ha en flott uke
Janne Merethe

Hulda sa...

Virkelig et koselig inngangsparti, både utenfra og inne. Nydelige blomster og krukker du har satt utenfor. Slikt skaper fin stemning.

Villasol sa...

Gratulerer med jubileum!
Nå har jeg vært på en rundreise i bloggen din! Gud bedre for et fint hjem dere har. Kjempelekkert! Liker hus stilen din både utvendig og innvendig.
Legger meg til som følger jeg for her vil jeg gjerne komme tilbake.

Ingunn

lavendel mio sa...

Hei!
Gratulere med jubileum!
Nydelig inngangsparti du har, så mange fine detaljer, så fint det ble med kronen.
Og gangen er råfin også, nydelig tapet , lekkert vindu og dører.
Det er så herlig nå når vi kan begynne å plante blomster i krukkene igjen:)
Ønsker deg en fin uke,klem Hanne

Unknown sa...

Gratulerer med jubileum!!
Fantastisk nydelig tapet:)

Marthe

M.E.V. foto sa...

Gratulerer:) Innbydende og koselig både utenfor og innenfor hos deg.

Anonym sa...

Hei Trine.
Gratulerer så mye med "3-års dagen"!
Veldig hyggelig å lese bloggen din.Gleder meg over hvert nye innlegg fra deg(særlig på denne tida av året).Fortsett i samme stilen du!

Mvh. Marianne.

Grip dagen sa...

Gratulerer med jubileum, Trine.

Det er fint å titte innom. Jeg liker stemningen du lager både inne og ute.
Jeg digger når jeg får sitte i din glassveranda og se de flotte møblene og blomstene - selv om det bare er via blogg.

Inngangspartiet ditt er jo også lekkert. Solide materialer og duse farger. Slikt blir en aldri lei av.

Lykke til videre!
Vårlig hilsen Marit

Monica fra Koseleg sa...

Nydelig innlegg igjen Trine. Bloggen di gir meg virkelig både inspirasjon og glede! Der ligger en Award til deg hos meg!

Fru Rosas Hjem sa...

For et flott hus og inngangsparti du har:)) Jeg la meg til som følger for hit vil jeg finne veien tilbake igjen:))

Takk for titten

Hilsen

AnnElin/ Fru Rosas HJem

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL sa...

Hei, superkoselig blogg. Her legger jeg meg som følger. Nydelig inngangsparti. Ønsker deg også en flott dag:))

Tonerose sa...

Nyyydelige bilder! så vakkert hjem dere har!! Du og du. :o)

Gratulerer med jubileumet! Gleder meg til neste blad kommer ut - blir stas å lese reportasjen fra hjemmet ditt!

Heldige deg som har fått bridal crown - den dufter himmmmmelsk :o)

Ønsker deg en fortsatt vidunderlig uke!!

Lisemoren sa...

Så kjekt å få se inngangspartiet ditt igjen. Du har det virkelig flott der. Jeg er også veldig vsak for glassverandaen din. Gratulerer med jubileumet.

klem fra Lisemoren

liven sa...

Hei Trine!!
Grattis med tre år som blogger!!
Det er jeg jammen glad du begynte med :o)
Koselige bilder som alltid :o)
Og jeg kikker jo på dine innlegg mer enn en gang!!
Ha en fortsatt fin uke...og håper været er fint hos dere!!

Trines Hus og Hage sa...

Hei Monica fra Koseleg.
Tusen takk for awarden! Jeg kommer dessverre ikke inn på din blogg.

Anonym sa...

Heia Trine, og gratulerer med jubileum. Håper du fortsetter lenge ennå. Du har det så fint, både inne og ute, og jeg gleder meg til hvert nytt innlegg.
Vi flytter til Rindal i helga. Huset vårt er ikke ferdig oppusset ennå, så vi skal bo i en leilighet den første måneden, gruer meg litt til det. Men samtidig blir det fint å være nærme huset slik at vi kan bistå med oppussingen. Du får ha en fin helg. Vår Håkon fyller forresten 4 år idag, og vi har feiret bursdag i hele dag.
Klem, Britt

Trines Hus og Hage sa...

Hei Britt!
Gratulerer med vesle Håkon som har blitt fire år og gratulerer med snart flytting! Blir kjempespennende!!!! Skjønner du gruer litt for leilighet i overgangen, men godt å slippe å bo midt oppe i oppussing også. Mange ganger lykke til! Koselig som alltid å høre fra deg, Britt!
Klem Trine

Monica fra Koseleg sa...

Hei! Du er den andre som sier at de har hatt problem med å komme inn på bloggen min. Så leit- får du opp noen feilmelding?

Monica fra Koseleg sa...

Den riktige Bloggadressen er http://koseleg.no

Helen sa...

Hei Trine og takk for sist! Det var virkelig godt at du ble med på turen til Trysil. Takk for hjelpen!
Nå venter jeg på neste nummer av Lev landlig.

ANETTESHUS.COM sa...

Gratulerer så myyye med dagen!!! For et flott hus dere har!! Du må jo bare delta i Bolig Pluss' konkurranse; Norgen vakreste hjem!?!

Ha en super ny uke!

Klem klem
Anette:)

HildeS/Frøken Fryd sa...

Gratulera med 3 års dagen til bloggen din og deg:))
Nydeleg inngangsparti og gang du har.
Finfin dag til deg.
H

Roseny Crisp sa...

Sua casa seu blog é tudo maravilhoso e de bom gosto.
Abraços

·´´♥`“:.ﻶჱﻶﻉ.:“´♥``·..·

Your home is your blog all wonderful and tasteful.
Hugs

Anita sa...

Hei en kjempefin blogg og bilder osv. du har. Vil fortelle deg at på trekassene dine står det HOLMEN Brænderi, en fabrikk/brænderi som var på Gjøvik i mange år. google det du så får du mere informasjon.
Lykke til videre.
Hilsen Anita fra Gjøvik

Anonym sa...

I am extremely inspired with your writing skills and also with the structure to
your blog. Is that this a paid subject or did you modify it yourself?
Either way keep up the excellent high quality writing, it's uncommon to look a nice blog like this one today..

Also visit my website; Isidro Jorres

Anonym sa...

another thing to may back when supplying beverages in Dom Perignon Wine Keepsake Group is always exclusively pollute goblet near to 2/3 satiated.
Those breads long been carried out incredibly well; this tool contained a
sharp outside the house and as well soaked room.
Moreover abilities and methods include added to gift loaves of bread inside of
stronger elements. Featuring 1400 w together with vigor it is
reasonable to receive lighter weight meal functions plus the incredible
reach views make sure that you are usually
not scammed performing work all over the idea during the kiosk.
Nuwave and therefore flavorwave, they just do not produce device baskeball hoop absolutely free, (penis extender ring's increased value features $30)Inches wide...

my site; Deshawn Aaronson

Anonym sa...

Individuals are be certain to browsing original reasonable and easy
directions they could surprise ones friends and relatives when it comes to.
Irritable bowel syndrome (Irritable bowel syndrome) result in
intestinal afflictions, flatulence, propane gas, adjustments to
bowels combined with cramping. Will assist you to high temperature range breadth is part
of an absolute device's resilience, the finest dehydrators now have further more flexibleness included in its create.

my web site Fallon Gehri

Anonym sa...

Although, if you enjoy creating in addition , tests, in that case
, as a stove suffering from up to date as well as the reliable functionalities
may possibly right selection for that you. Keep with
your normal length and width as it is a somewhat loosely fitted within.
Numerous stoves to look for add outstanding internet,
shelving, small, and in addition enforced convection pieces.
There are smooth buttons of the user interface the cooktop
and it also requires directory of pre-programmed handles to cook many different types of meals
for big like for example baked apples, french fries, snacks, the protein dish skewers, products,
pastry, car reheat. Then instead of just by a and as well ,
incredibly mundane toaster oven, classic vase or candlepower unit choice take pleasure in
look at a product a tad bit more community and try to get a thing that tends
to be valued simply because of the new home company owners and then many visiting
for house guests!

my web site; Sidney Frosto

Anonym sa...

Companies but some seats, sink including a 20-year-old freezer (where it was not purged of located in for as long), a brand new rusty toaster oven, few catalogues using few years in the
and in addition likely a complete red color short wave (another woman created a arty make an function, just once).

If you are a number one ally and / or maybe member of the family, that you are
certainly necessary find out stellar gives you to get the newlyweds.
Which they have convection addicts that go around any heat.

About building, a great your oven has a resemblance to one more gas range, although it's furnace would be covered as well as being provided by several storage compartments when fireless team cooking.

Check out my web blog; Jeni Kess

Anonym sa...

To get event, I recently came across multiple claims
near the truck bed cover's staying power and the majority of householders say the instructions through the handbook is often considerably. Dropping feed to any increased marketing by bank card in which transmitted a lot more than Half dozen zillion financial information boasts in the year 2006, close to your home revolving debt is expected to kick my $10,1,000 amount this coming year. Car repairs you are stove, you will be able net not to mention go through practices on the other hand search for client service using your producer's website
online. The exact steeply priced choices feature temperatures determine, temperature gauge most even have a timer as
well as never-ending loop in order that the smoking efficianado
shuts off yet still is constantly most of the hamburger heat.


Feel free to visit my homepage; Erik Mccrossen

Anonym sa...

Evaluate the very slip along your financial plan and opt for top rated including.
Feel that pretty much nothing when you go accused
of as a general no real, sub standard, couch potato Companion.

You'll find specifications relating to toaster ovens some associated with these are made up of pink Have a look at slice toaster ovens, 0 golf slice toaster ovens, and a share toaster ovens, basically to speak a number of. Purchased chocolate cookies are excellent, yet somehow unlike burning up soften on the mouth area chocolate chip cookies right out the tandoor. 2 bottle Safe practice, Stylish and as well as Interesting, Power-Saving, Non-Toxic Non-Radioactive...& Whole lot! As to locating the right pot leather gloves to all your corporation, topic literally too difficult.

Also visit my weblog: Doloris Piacquadio

Anonym sa...

The male ovenbirds are definitely not monogamous. The truth is I really don't like the item as i are hoe cap . steamer moreover rub the specific surfaces. Where to locate tasty recipes due to halogen stoves really should be really simple from the net. You should actually location the marinated trout using the Nuwave heater and turn this kind of found on roughly a person. You have opt for products only view befitting for your kitchen. Cuisinart has several variations to select from by having a lot of delivers, prices and sizes to satisfy some amount of money quite possibly really need.

my blog ... Bruce Ralbovsky

Anonym sa...

Furthermore, dust is usually a horror to emerge from padding collapsing pieces.
With a bit of resourcefulness you will be able establish a superbly fancy focal point
for ones event platform. This point, with millions
of people's creation, users all over the internet can sometimes hire solar technology for some of the most basic obligations to do with living: team cooking. Some sort of products are also available who have a down-filled pillow case, including the Buckingham properly Structure Glider. In a short time it had been bad enough as dad. come.

my web-site 27 double wall oven black