tirsdag 3. januar 2012

Julehjem ut - vinterhjem inn

Det er ganske rart til å være meg, men jeg er i gang med å rydde ut jula allerede. Det er allerede til meg å være, for jeg er så glad i jula, og har aldri vært spesielt ivrig med å kvitte meg med den. Men nå kjenner jeg at det skal bli fint å tone julen ned, og nøytralisere mer i heimen. Jeg kjenner meg inspirert etter å ha hatt juleferie og vært mye hjemme med familien, kost meg og tid til blogging. Det er deilig å kjenne på den gode følelsen som inspirasjon gir, det gir meg energi og skapertrang. Jeg ønsker i tida fremover å prøve å skape et lunt og hyggelig vinterhjem i det gamle sveitserhuset vårt, men vårlige innslag ønsker jeg selvsagt velkommen. Det må til nå som vi går mot lysere tider igjen. Jeg valgte å beholde kvisten og noen av hjertene som henger på den i det brede vinduet i allrommet, og tenker hjerter i fattigmannssølv like gjerne kan være brukt i et vinterhjem som i et julehjem. Som et friskt innslag ble den fargerike buketten med tulipaner vi fikk av hyggelige lunsjgjester i romjulen.

























































Nå ønsker jeg meg mer snø, slik at vi får skikkelig vintervær her. Vi har snøvær og mildvær om hverandre, så noen stabile blå grader på gradestokken hadde vært flott nå.


















Nå har vi nesten et helt år foran oss, helt ubrukt. Skal bli spennende å se hva som vil skje i løpet av året. Jeg har en positiv forventning. Det gjelder å gripe hver en dag, og prøve å gjøre det beste man kan ut av den. Er så takknemlig for at jeg har det så godt, og har så mange som jeg bryr meg om, og som heldigvis bryr seg om meg tilbake.


Håper du har en skjønn dag!
Beste klemmer fra
Trine

4 kommentarer:

liven sa...

Hei Trine
Tusen takk for koselig hilsen <3
Deilig å få ryddet bort julen nå...selv om ikke alt er borte her enda....
Tenker også at jeg vil ha litt vinterstemning i interiøret.
Så fint hos deg....og den fargesprakende tulipanbuketten er nyydelig. Jammen trenger vi litt kvikke vårfarger også :o)

Takker for din medfølelse....
I dag har nye grufulle opplysninger kommet frem....det er slik at man kan ikke fatte at det går an!!
Barnebarnet til denne damen er min datters gode venninne....og jeg tenker slik på henne.
I vår bygd går de fleste rundt med en følelse av utrygghet....og avmakthet!

Ønsker deg en fin januarmåned Trine.
Stor klem fra meg!

Linda sa...

Ja nå vi vil gjerne ha litt stabil hvit vinter:) Men jeg tror ikke vi her nede får det, det er grønt som aldri før... Men plantene er nok glade for det...så har ikke så mange roser dødd i år kanskje... Jeg gleder meg til å følge deg i det nye året også. Jeg har ikke gitt så mye lyd fra meg, for det har vært myyye på tapetet i høst... men jeg håper på bedre tider i år... Det er jo lov til å håpe, he, he:) Godt nytt år til deg om jeg ikke har sagt det:) Klem

lavendel mio sa...

Hei
Er går det i sakte film, rydder litt etter litt, har null energi.
Ellers så laver snøen ned her, ungene jubler og er ute og renner seg på akebrett og ski, håper det blir slik noen dager:)
Ønsker deg en nydelig helg, klem Hanne

Inger Marie sa...

Hei:)
Hyggelig med jul...men godt å få den pakket ned også...skal ta et raus i morgen:)..og denne vinteren tror jeg blir rar...
Takker for koslig hilsen hos meg og ønsker deg en fin kveld:))