lørdag 26. januar 2008

Bursdagsfeiring og malerprosjekt

Dagen her i huset begynte med nybakte muffins og kaffe eller brus på sengen. Familiens minste pode fyller nemlig tre år i dag, og den snille pappaen stod tidlig opp og bakte noe godt som vi kunne kose oss med. Ikke minst de største gutta setter veldig pris på slik kakekos på senga når noen har bursdag.






Det er jo rart for en mamma å tenke på at denne lille hånda allerede har blitt tre år. Dette bildet ble tatt sommeren 2005 på ei sandstrand på Sørlandet, der vi ferierte det året. Nusselig, sant? Akk, så fort som tiden går, og så fort de små blir store. Men fremdeles er han jo liten (vil gjerne tviholde på det..) og han er til stor glede for oss alle. Gratulerer med dagen, lille, søte sjarmør!




Ny tulipanbukett i anledning selskapligheter i helgen. Disse er jo bare nydelige, men jeg må innrømme at jeg aldri har kjøpt så dyre tulipaner før. Her gjelder det å skifte vann ofte, sette de kjølig om natten og gjøre alt jeg kan for å ha glede av dem lenge, lenge...



Etter å ha sett og lest den svenske bloggen Lantlif med stor begreistring og iver, har jeg også fått lyst til å male dette skapet som står på eldstegutten sitt rom. Det ble kjøpt på et loppemarked for 17 år siden, og etter å ha lutet det og malt døra burgunder (som jo var helt topp den gangen), har det stått slik. Det har fulgt oss på hybel og vært en del av interiøret vårt siden den gang. Lantlifsanette har malerskole på bloggen sin nemlig, og siden jeg lenge har hatt lyst til å male dette skapet, ble jeg skikkelig motivert av å lese hennes måte å male på slik at møblene ser gamle ut. Min nyervervede malerkunnskap og erfaringer tenkte jeg å dele med dere på neste innlegg, for jeg har nemlig malt mer de siste dagene!
I site liten før jeg satte i gang, kom jeg på at det alltid er moro å se før- og etterbilder, derfor knipset jeg alstå bilder med aviser lagt på gulvet rundt. Min kjære laget lister som vi satte på døra, og det ferdige resultatet ble ganske bra synes jeg. Vel, se selv!

Av en eller annne grunn greier jeg ikke å få skrevet noe under disse bildene, så da ønsker jeg dere i samme slengen ei god helg. Og så vil jeg få takke for alle herlige og koselige kommentarer som dere legger igjen hos meg. De gir meg glede! Klem fra Trine


14 kommentarer:

MODERN COUNTRY sa...

Heisann Trine!
Skapet ble kjempeflott!! Jeg skulle ha fått malt mer jeg og, men det har vært så mye regn og blåst at jeg har ikke kunnet stått ute. Må jo pusse ned alt først, men inne kan jeg jo ikke gjøre det.
Du, jeg lette og lette på siden til Anette, men kunne ikke finne noen "malerskole" jeg..sikker på at det var ho? hmm..

Gratulerer så mye med lillegutt som fyller 3!! Ikke rart du vil han skal forbli liten, det er jo kosetiden det :)Nydelige lanker!
Ble helt imponert av at mannen i huset hadde baket..satt her med store øyne :) Det må du si til han!! :))

Håper dere får en trivelig bursdagsfeiring, kos dere masse!!
Klemmer fra Aina

Dans på roser... sa...

Jepp! Skapet ble nydelig!
Gratulerer med 3 åring i huset!
Kos deg med mann og barn og vakre tullippser,

Klem.

Gry sa...

Hei Trine! Gratulerer med sönnens bursdag! Vår eldste sönn fyller 12-år, også idag!! Han er litt opptatt av att han fyller samme dag som Wayne Gretzky, som jo er en legende selv for en liten hockeyspiller ;-)
Vi har dessverre fått omgangssyke her i huset, så det blir ikke särlig feiring for oss. Vi har dumpa slektbursdag og i steden ska sönnen by söskenbarna på pizzarestaurang kl 17 i em. Han er ikke sjuk (heldigvis) så det blir best så.

Snakk om transformasjon!! Så fint skapet blev, ikke til å kjenne igjen. Jeg bare måper :0
Så greit med alt som kan males, syns jeg. Jeg har nok malt for flere generasjoner framover, tror jeg. Ettersom det er en stund (7 mån) siden forrige gang jeg malte noe, så har jeg et lite prosjekt på gang....

Har värt på loppis idag og viser lite funn på min blogg!

Takk for all stötte du gir oss! Det föles godt.

Neste helg skal vi opp til Britt och Pål. Er dere hjemme da? Hvis du vil kan vi kanskje treffes?

Ha en fin kveld med bursdagsfeiring og det hele. Hils till lillemann og gratulere med dagen helt fra sverige;-)

Klem Gry

Gry sa...

Glemte forressten å kommentere de tulipanene dine. Så otrolig flotte! Skjönner godt at du måtte ut med en halv formue, hi,hi... Spesiell fargeskiftning.

Klem igjen, Gry

Lemi sa...

d ble jo kjempeflott!!! så enkelt kan d altså gjøres :o)

Emmeline sa...

Ja dette var knallinspirerende. Det du gjør det gjør du så skikkelig og grundig, og skapet ble derfor bare HELT fantastisk flott. Ser ut som om det skapet har sett sånn ut i absolutt hele sin karriere. Du må være utrolig fornøyd med deg selv:)

Jeg har ikke fått gratulert deg med sofaen--så GØY! Endelig får du ny sofa, og ikke en billig en fra Ikea heller skjønner jeg, men kvalitets sofa. Supert, ikke minst med tanke på at du og mannen har klart å forenes om en felles stil. Min mann sitter her i hvit sofa med rosemønstrede puter og ser på sporten. Han bryr seg overhodet ikke med hvordan det ser ut her i huset, så det virker som om han hadde vært likeglad om han satt i en knallrosa stue med lille plysj puter, hehehe!

OG så må jeg jo gratulerer med gullegutt sin 3 års dag.
Den mannen din høres ut som et funn som baker og hjelper til:)
Du må ha en fin søndag Trine, får virkelig håpe at de flotte tulipanene holder seg lenge:)

Lene sa...

Oj, dette var rene knderegget, med tre gode ting på en gang :) Gratulerer så mye med lillegutts treårsdag :) Jeg er inponert over far som står opp og baker muffins :)
Og jeg seeer at disse tullipanene koster litt, ja - helt nydelige var de, så stell pent med dem, ja :)

Og til slutt - skapet! Knallfint - helt utrolig at det er samme skap, jo!!

Ha en superinf søndag :)

elin1976 sa...

Skapet ble så flott. Tenk at der er det samme skapet!
Her har det kommet både sjenk og tallerkenhylle i hus i løpet av helgen men det må ha seg et strøk med kosten før det skal vises. Gratulerer med minsten. Tenk tre år....det er stort. Ha en flott søndag. Masse klemmer fra Elin:O)

Aalerud Stall sa...

Hei Trine :-)

Så flott skapet ble! Utrolig hva man kan få til med maling, nå ble jeg inspirert...
Grattis til sønnen i går! Det er når man har barn at man virkelig ser at tiden går, ikke sant? Men hver alder har sin sjarm er det noe som heter. Hver alder har sin utfordring også, påstår jeg, som har både 5-åring og to tenåringer :-)

Hentet storejentene på Oslo S i formiddag. De har vært i Tønsberg i helgen og besøkt en venninne som sto her på stallen før hun flyttet tilbake til Tønsberg. Så dro vi alle (inkludert Mathilde) til Ullevål for å besøke vår kjære far/bestefar. Nå går det heldivis bra med han, og han hilser så mye til deg. Vi setter stor pris på din omsorg!

Glemte også å gratulere med ny sofa! Gleder meg til å se den etterhvert:-)

God natt og klem fra meg!

Lena sa...

Gratulerer med overstått bursdag i huset!
Også må jeg si at du fikk et nydelig "nytt" skap! Det ble kjempefint hvitt da..
Før og etter bilder er kjempegøy, da får du virkelig frem forandringen..jeg prøver også å huske på å ta bilder, men ikke alltid like flink..
Ha en fin dag!

Whoopsi Daisy sa...

Det skapet ble bare så utroooolig fint. Kan nesten ikke tro det er det samme skapet. Helt fantastisk! Det må være så artig å få til et slikt produkt.
Gratulerer med nytt skap.
Gleder meg til å høre om erfaringene du gjorde under veis.
Igjen....KJEMP LEKKERT

MVH
Whoopsi Daisy

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Så flott skapet ditt ble, og gratulerer med overstått 3-års dag, småbarnstiden flyr så altfor fort avsted...
Ha en nydelig uke!
Hilsen fra Libeth

Anita sa...

Åh! Nummin! Syns disse hendene som ser påskrudd ut er så skjønne!!!
Skapet er jo ikke til å kjenne igejn!!!!
imponert over mannen din som står opp for å bake til dere!! Såå flink!!
Håper dere hadde en flott dag med enda mere kaker og kos!
Ha en flott dag!

Anonym sa...

Hei ! Sånn en koselig blogg du har. Tror ikke jeg har kommentert her inne før, men fra nå av blir jeg nok "fast kunde"....hi, hi ! Skapet du malte ble flott synes jeg. Kan tro eieren også er fornøyd - det burde han være ! Eller er det kanskje slik at mor i huset har funnet ut at det ble så fint at hun skal ha det selv kanskje....?!? Gleder meg til å se de andre tingen du har malt !