lørdag 17. november 2007

Puslerier





Å holde på med litt puslerier, er noe jeg ikke har gjort så mye av før, men som er veldig hyggelig. Jeg må bare innrømme at jeg får en god dose inspirasjon og ideer gjennom bloggene. Det som jeg har gjort her har jeg sett noe lignende noe sted og tenkte at jeg kan jo bruke mine gamle aviser fra uthuset. Dette er jo såre enkelt, men ganske effektfullt.









Koselig å gi bort til vertinnegaver også. Har allerede gitt bort to pakker med lys med selvlaget etikett til venninner.



Dekorerte litt med lys hos meg selv også. Pakken som står i hjørnet er boka Franske stemninger som jeg endelig har fått tak i. Den står der og pynter opp, og jeg antar den blir stående til jul og at det blir julepresang til meg selv. Gleder meg til å ha tid til å kose meg med denne i romjulen.



I går kveld satt jeg og fiklet med litt ståltråd og perler. Jeg har nemlig vært i hobbybutikk og kjøpt litt utsyr, og det er det faktisk første gang jeg har gjort!



To hjerter ble til under Idol i går kveld. Moro!











24 kommentarer:

Ellie sa...

Bloggene er til stor inspirasjon, ja. Det synes jeg også. Flotte lyspakker du har gjort! Det var smart å bruke de gamle avisene til det. Hadde spesielt sansen for kubbelyset, kan ikke huske å ha sett slike dekorert på denne måten før. Det ble kjempefint! Søte hjerter også! Ønsker deg en fortsatt god helg!

Anita sa...

Flotte ting du har laget! Skulle ikke tro at du var nybegynner!!
Blir også veldig inspirert av bloggens verden! Kjenner at det klør i fingrene i alle ledige stunder!!

Ha en fin lørdagskveld
Klem ANita

Lemi sa...

ble ine di... har no ståltråd liggende en plass æ og, må vel lage ett sånt :o)

Anonym sa...

Takk for din fine blogg som gir mange inspirerende stunder for dine svenske beundrere;-) !!!

Det er så mye fint du kan lage av ståltråd og perler- og prismer! Selv har jeg laget en krans av ståltråd som jeg har pyntet med prismer og hengt opp med silkebånd. Noe for ditt fine hjem kanskje?

Klem Gry

Tone sa...

Så fine ting du har laget! Hjertene var kjempesøte, og lysene ble veldig sjarmerende. Det er moro å pusle litt innimellom. Så kreativ mann du har, fatet var helskjønt! Tror ikke mannen min kunne funnet på noe sånt. For han er det revnende likegyldig hva slags kopper han drikker av, og hvordan interiøret rundt ham ser ut. Men han har jo mange andre kvaliteter, da :-) Og så får jo jeg styre og holde på akkurat som jeg vil ;-) Ha en fortsatt fin søndag og en fin uke :-)

Anonym sa...

Hei!

Jeg har nettopp oppdaget bloggen din. Her var det mye fint! Huset ditt er nydelig, må si at jeg misunner deg glassverandaen. :)

Lysene og hjertene ble flotte!

Ha en fin søndagskveld!

Lynetmor sa...

Hei, så mye fint som du har laget :-)
Hjertene var kjempe fine.

åsemor sa...

For noen sjarmerende hjerter ! I morgen reiser vi nedover på førjulsbesøk hos Grethe-søster, da skal hun lære meg å sy hjerter, gleder meg.
Ha ei fin uke, og lysene ble veldig dekorative med de gammle avisene :)

Ingrid sa...

Hei! Så koselig bloggen din ser ut! Jeg fant den nettopp nå... må ta en nærmere titt på den senere, for det begynner å bli sengetid. Tida flyr når man fordyper seg i lekre blogger... :)
God natt!

HildeS/Frøken Fryd sa...

Så fine ting du har laga. Hjerter av ståltråd og perler er kjempefint, og kan brukast til så mykje.
Ha ei fin veke, og kos deg med puslerier:o)

Nina i Paradiset sa...

Kjempefint!
Heldig som har sånne gamle aviser liggende!
Jeg har ikke de fra forrige uke engang... ;)

Tussaluso sa...

Takk for hyggelig kommentar på bloggen min. Snora i vinposen har eg laga sjølv ja. Sydde 2 hjerter som eg festa på ein hyssing. Enkelt, men dekorativt synest eg.
Stearinglysa som du har pynta med gamle aviser blei kjempe-fine. Heldig du som har slike liggandes. Hjertene blei også fine. Ha ein fortsatt fin dag.

Helen sa...

Så fint å bruke gamle aviser. Du er heldig som har slike liggende. Jeg har brukt aviser til blomsterpotter, men nye aviser er ikke så fine ettersom de som regel har en masse fargebilder.
Takk for at du har lagt dagboken min inn under dine linker!

Nina i Paradiset sa...

Du finner oppskriften på hjertene her: http://www.hagegal.no/hagefora/viewtopic.php?t=25363&highlight=

Forresten ikke helt sikker på at beinmel virker mot jordrotter lenger, derfor prøver jeg nå en blanding av beinmel og blodmel, samt hvitløk i mengder! Lykke til!

Marie sa...

Nydelege roser og masse anna fint!

[morgrethe] sa...

Ja... er det ikke koselig med puslerier da Trine. Guttene dine begynner jo å bli litt større nå, så da har en litt bedre tid til å pusle litt for seg selv. Det er godt det. Her har ungene kommet hjem fra skolen nå, og jeg vurderer å glede de med litt vafler. Men mest av alt har jeg jo lyst til å sitte å strikke og sy hele dagen, men dessverre bruker jeg for mye tid foran data'n. Men det er jo så koselig og inspirerende det også. Men det blir jo til at en tenker: Jeg vil så mye, men rekker så lite. Ha det fint med pusleriene dine Trine. Kos deg i førjulstiden. Klem Grethe

Olstad sa...

Det er helt sant at blogger er til stor inspirasjon, jeg merker jeg faktisk kjøper mindre blader når jeg driver med blogging.

Så flotte ting du har laget, men så flink du er da som klarer å ha den vakre flotte boken stående inpakket - hadde jeg aldri klart.

Ha en fin kveld

Anne Grethe sa...

Så fine hjertene ble. Det er da koselig å ha litt småtterier (og av og til litt større saker...) å pusle med. Lysene ble jo så fine, har du skikkelig gamle aviser liggende? De er jo verdifulle i shabby chic-verdenen!

My little footprints sa...

Hei!
Så kreativ du er! Det lite som gjør så mye! Er utrolig hva man kan gjøre med bare litt avispapir! Den skal jeg huske på!
Ønsker deg en god helg.
Klem fra Beth

Mia sa...

Så masse fint du har gjort da, Trine! De hjertene av ståltråd og perler var bare helt bedårende. Og lys pakket i gamle aviser er veldig dekorativt. Jeg har for et par år siden kjøpt en bunt lys pakket i papir av gammel skirft, og betalte ganske mye for det. Men det var før jeg begynte å blogge! For nå ser jeg jo at det går fint ann å lage slike selv. Så klart man får inspirasjon gjennom bloggene, og artig er det å prøve seg på noe av det selv også. Håper du har det bra og koser deg med diverse juleforberedelser (jeg har ikke helt kommet igang med julen enda, annet enn i tankene mine...)

Emmeline sa...

Hei Trine. Jeg har faktisk tittet innom her noen ganger uten å ha lagt igjen en beskjed. Er endelig i havn etter en utrolig travel uke, og nå kan jeg endelig sette meg og surfe litt rundt i det kreative blogglandia. Jeg kjenner på samme måte som du at kreativiteten er stigende på grunn av ting jeg ser hos andre bloggere, og du er jo ikke et unntak. Veldig koselige lysbunter du har laget her... Du er jo kjempeheldig som har egne gamle aviser i uthuset ( hehe) det er nok ikke SÅ lett for dem som bor i en ny blokk for eksempel ( hehehe)
Du imponerer meg med å ha pakket inn franske stemninger og plassert den som en gulrot til julaften. Jeg er ikke SÅ flink til å holde meg på matten, men det må jo være utrolig greit å ha noe å se frem til... Nå vet du at du kan nyte dagene i romjulen med en spennende bok... Jeg har ikke den boken, og har ikke kjøpt den enda fordi jeg alltid klarer å prioritere noe annet...du vet denne kjøpelysten er ikke alltid like sunn!
Ståltråd og perler er sikkert kjempegøy å holde på med, det kunne jeg tenke meg å prøve! Hjertet ditt var iallefall utrolig flott! Nå skal huset vaskes, kaker skal bakes, pizza skal lages, kjøkkenet pyntes og så kan fjortisjentene innta huset. Kjekke jenter så det blir nok en koselig kveld! Ha en god helg du også!

Anonym sa...

Hei Trine!

Jeg er så heldig at jeg har fått en flott gave fra deg, med vakre lys pakket inn i gamle aviser og med kvister av ener som pynt :-)
Hjertet du har laget er mye flottere enn det jeg har kjøpt, fikk lyst til å prøve meg selv også! Ha en flott helg! Klem fra Britt :-)

Anonym sa...

How I can download documents from WikiLeaks?
By the way, anybody home?!

Anonym sa...

Τhiѕ Sеnsual Maѕѕage ωill eνen help ѕοften Sensual Mаssаgе is said
to have orіgіnatеd o'er one thousand years ago. My acquaintance hosted her yearbook cramps, and bleeding Patch passing play feces.

Here is my site website