mandag 10. mars 2014

I helgen sa det pang!

Så har startskuddet for hagesesongen gått for meg. Da jeg våknet opp til strålende sol på lørdag morgen, måtte jeg bare ut, ut, ut og kjøpe blomster! Det var liksom om å gjøre å få vært mest mulig utendørs og kjenne sola varme og skinne! For en befriende og herlig vårfølelse man får bare sola kommer frem! Resultatet av blomsterhandleturen ser du under.















Uten å overdrive må jeg si jeg storkoste meg med å plante i krukker og kar, og gjøre det litt hyggelig på trappa og inngangspartiet. Det føles skikkelig bra å få levende planter og blomster å kikke på når man går inn og ut døra. Godt å få rusket opp litt, og rett og slett herlig å få det mer vårlig. Jammen var det ikke mer som skulle til enn noen påskeliljer, noen stemor og litt mose i potte og kjele!

Men jeg kjøpte mer! Litt til våren innomhus også - men det tar vi en annen dag.

Nyyt sola! (hvis du er så heldig å få se den)Klem Trine

7 kommentarer:

stallnilsen sa...

Så deilig det må være med sol og vår varme, og handlelitt blomster til trappa, skal også gjøre det om noen uke, vis vinteren våren fortsatt blir mild, men akkurat nu har vi storm og masse regn, så da koser æ mæ bare inne i drivhuset om dagene.

Fine bilder, Trine, ha en fortsatt fin uke.

Lisbeth :O)

Hulda sa...

Det så veldig koselig ut på trappa hos deg. :) Flott med benken der, og fint ordnet til med ulike saker i sink. Fine bilder! :) Her nord har vi hatt godt vær med sol lenge, men nå er det en regnperiode. Det må vi tåle. :)

Merete - Lys lilla sa...

Så heldig dere er som har fått vår! Her nord snødde det 6-7 cm i går!
Det er så utrolig lekkert med farger til hvit og grått og rustikt. Fargene blir så "rene" da. Og jeg jeg skulle så gjerne ønske at jeg hadde grønne fingre jeg også. I forrige uke kjøpte jeg basilikum- og oreganoplanter. Blant annet fordi jeg skulle ta noen nye bilder av kjøkkenbenken. Imidlertid visnet de totalt før jeg fikk tatt bilder! Ønsker deg en fin vårdag i morgen i det hyggelige huset ditt :-)

Monica fra Koseleg sa...

Nydeleg Trine! Kjendte at eg kosa meg eg også her eg sitt og les innlegget ditt :-)
Her har vi hatt skikkeleg ruskevær i helga: sludd, hagl, regn, vind, lyn og torden- You name it! Skikkeleg vestlandsvær med andre ord ;-)
Du har eit kjempefint inngangsparti og veldig koselege ting du har pynta opp med! Akkurat slik som eg likar det!
Håper du får ein fin dag! Klem

liven sa...

Så koselig i inngangspartiet, og jammen hjelper det å få litt blomster i krukker og kar!
Påskeliljer er fine fargeklatter nå, og så herlig som det er med stemorsplanter :)
Ønsker deg fine vårdager.
Klem!

Underberget sa...

Ja, det er bare så herlig med sol og vår nå! Jeg gikk rundt med et stort smil hele helga da jeg jobbet i hagen:-)))

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Hei Trine! ☺ Jeg har nettopp fått Lev Landlig i posten!! Og der fant jeg en superkoselig reportasje fra det deilige kjøkkenet deres. Jeg har ikke lest den enda for jeg måtte skrive til deg med en gang:) For jeg skal sitte ned med en kopp te og riktig kose meg med den - og helst ta frem forstørrelsesglasset - hihi. Så kjekt!!
Men du, hvis du titter bakerst i bladet, for hva som kommer i neste nr., gjenkjenner du kanskje noe:-)

Et herlig innlegg hos deg som jeg skal lese en gang til. For det var så koselig. Herlig med våren og kunne stelle ute i hagen igjen. Beste tiden i året. I går hadde vi skikkelig vår her, men i dag var det ganske grått igjen. Det går i alle fall rette veien.

Ha en flott dag videre.

God klem fra Hjørdis