søndag 31. august 2014

Gammelt & nytt i heimen

Det er lenge siden det har kommet noe fra innsiden av huset nå. Jeg har jo nesten ikke vært innendørs i sommer, og blogginnleggene har båret preg av det og dreid seg om hageliv.
Kalenderen sier aller siste sommerdagen, og det kjennes kanskje litt vemodig, men mest greit. Denne uka vendte sola tilbake igjen etter ei uke med surt vær og regn, og vi har dager med behagelige og gode temperaturer.
Interiøret hos meg er stadig lyst og lett, og dette gamle fatet fra Egersund har vakkert og sommerlig blomsterdekor. Ei venninne og jeg var innom en bruktbutikk på Lena tidligere i sommer, og der var jeg så heldig å finne det som for meg ble en godbit.


 




Nydelige pasteller sammen i nyanser av rosa, lyseblå, grønt og hvitt. Den lille duken er en brikke fra Greengate som minner om den varme, glade årstiden, og spiller på lag med mitt nyinnkjøpte Egersundfat. Klaser med rosa pelargonium er jo fint til det meste.






Disse fargeglade og sommerfriske boksene falt jeg for da jeg fant de i en interiørforretning i sommer. Makan til deilige kakefristelser, livlige mønstre og farger, man må jo nesten smile når man ser de. De blåmalte stolene rundt langbordet vårt harmonerer det vakre blå, og boksene har vært med å gi både livlig fargepreg og gladpreg på kjøkkenet denne sommeren.








Det har blitt en del anskaffelser de siste månedene, jeg har vært på flere markeder og fartet hit og dit. Det kommer nok litt etter litt her på bloggen, men denne grønnmalte skuffen ble satt frem umiddelbart etter at den kom i hus.




Den lille skuffen tiltalte meg med sin sjarmerende og slitte grønnmaling, den lille søte knotten, og den fine profilen nederst. Den får stå på speilbuffeen i allrommet en stund, men blir nok flyttet litt rundt i huset med humør og årstid
.






September står for døren, og jeg gleder meg. Høsten er nå velkommen, og med den bursdag, hyttetur, og vakker natur i varme farger - både uteliv og innliv i skjønn forening.

Ha det så godt!
Klem fra Trine



4 kommentarer:

June J. Larsson sa...

Man blir glad av bildene dine! Og selv om vi er inne i den første høstmåneden nå, så er det MYE sommer i innlegget ditt! :))

Jeg liker september ekstra godt, med svale temperaturer og gnistrende høstfarger. Håper det blir en flott høst langs Mjøsa! :))

Hilsen fra June
Nostalgi & Skriverier

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Hei kjære Trine. Tusen takk for så hyggelig hilsen hos meg igjen! Så glad jeg ble!!
For et herlig innlegg du har. Koselig Egersundfat med nydelig brikke fra Green Gate. For ikke snakke om de skjønne boksene! Jeg likte også så godt den gamle skuffen din. Den får du masse glede av fremover. Den passet godt oppå den flotte skjenken din. Nydelige roser i vasen. Er de fra hagen? Er så glad i roser - spesielt Austin og de historiske:-)
Ha en fin ny uke, Trine! Vi knottes:-)

God klem fra Hjørdis

liven sa...

Hei Trine
Tusen takk for koselig hilsen 😄 du er en av dem som gir meg lyst å fortsette med blogging, så takk for puffet 😄
Nydelige bruktsaker du har funnet, skjønne tallerkner og en herlig gammel skuff !
Nå er vi i september og idag hsr her vært nydelig varmt vær!
Har gått igang med et stort prosjekt og har bare denne uken på meg. Så ikke vært ute i finværet idag.
Bilder kommer, men foreløbig er det en hemmelighet 😄
Ønsker deg en fin septembermåned min gode bloggvenninne.
Klem

Unknown sa...

I adore simply how much information one can have from your world wide web. And with regards to producing money and running a blog, you have some good content on right here. Cool Tattoos Information...Best Cccam Server