mandag 25. mai 2015

Blått er godt!

De pynter opp rundt om i hagen i de vakreste nyanser av blått i blått. Mine søteste hornfioler synes jeg er skjønne planter, og har vært med og pyntet og gledet meg i hagen lenge allerede denne våren. Her er de på plantebordet mitt ved uthusveggen, og sammen med tøffere materialer sørger de for det myke og fargerike innslaget.







Rett ved uthuset starter steinbedet. Dette bedet har sin storhetstid akkurat nå, og det er herlig å se alle steinbedstuene som står i blått, lilla og rosa - nesten så langt øyet kan se.









Så tar vi turen opp på bislaget og på vei inn går vi forbi den hvitmalte benken som også huser nydelige blå hornfioler i potter og kar.






Heggen blomstrer jo så vakkert på buskene rundt omkring oss nå, om litt er det syrinenes tur. Busken hegg lukter så godt, duften slår mot meg fra en busk i nærheten når jeg kommer hjem fra jobb. På bislaget står en bukett i et lite melkespann og sprer godlukt der, og sammen med hornfiolene sier de varmt velkommen hjem!



Denne blåfargen er jeg så svak for, synes den har den fineste fargen - tror jeg. :-)






Et siste bilde av livlige hornfioler i glade blånyanser. Man må da bare si at blått er godt!!! :-)




Ha ei fin maiuke!
Klem fra Trine

4 kommentarer:

stallnilsen sa...

Så vakre bilder, æ elsker også blått, spesielt fra våren og utover sommeren :)
Steinbedet ditt var nydelig flott :)

Ha ei fortsatt fin uke, hilsen Lisbeth :O)

Underberget sa...

Jeg er også veldig glad i blå fioler, det finnes mange vakre nyanser og kombinasjoner :-)

Siddis back home sa...

Veldig flotte Bilder du viser, vi venter bare på noen fine sommerdager her hos oss!

Ela sa...

Your garden is so beautiful !!