tirsdag 8. januar 2013

Kjøkkenhylle på nyåret

Det nye året er i gang, og kjøkkenet mitt forvandles fra kjøkken i julemodus til kjøkken i vintermodus. Jeg startet først med å sette tilbake mine kjære og gamle krukker og mugger med blå og hvit dekor på kjøkkenhylla, men så fant jeg ut at jeg faktisk har lyst til å vente bittelitt med farger og vårfølelsen, og tenke vinterfølelse ei stund fremover, bruke duse farger, jordfarger og naturmaterialer.
 
 
 


 
Jeg har fri i dag og har kost seg med å stulle og stelle hjemme, rense ut siste rest av jul og kikke på God morgen, Norge på TV, drikke store kopper med te, sette på god musikk, ta bilder og nyte å være hjemme alene noen få timer mens gutta mine er på skolen.Snart kommer minstegutten hjem fra skolen, og jeg synes det er så hyggelig å være hjemme for ham en dag i uka, og at vi får litt tid sammen før de andre kommer hjem.
 

 
 
Ute er det gnistrende sol og vakkert vinterlandskap og jeg sitter her og kikker ut i vinterhagen med en god følese av lykke og tilfredshet. Kjenner på den gode dagen, den gode stunden og hvor godt jeg har det.
 
 
 
 
 
 
Jeg har tatt flere kjøkkenbilder enn det du får se i dag, og tenker å legge ut et innlegg om en nyanskaffelse til kjøkkenet om noen dager.
Så får vi vente å se hva det er...  :-)

Ha det fint så lenge!

 Klem fra Trine

6 kommentarer:

liven sa...

Skjønne bilder fra kjøkkenet ditt!
Nydelig farge på hyllen og de koseligste kjøkkensaker!
Tenker gutten din setter pris på at du er der når han kommer hjem....husker mine likte så godt de dagene jeg var hjemme da de kom fra skolen :)
Ønsker deg en fortsatt fin uke Trine
Klem fra meg!

Monica fra Koseleg sa...

Hei Trine!
Ja nå ble jeg litt spent...
Jeg skal ha fri i morgen og gleder meg- det er som du sier: så godt å vere der for barna både når de går til skolen og når de kommer hjem!
Ønsker deg en fortsatt fin uke!
Klem fra Monica

lavendel mio sa...

Så nydelige du har det på ditt kjøkken!
Ja, det er godt å rydde bort julen og skifte til duse og fine farger:)
Det er så herlig nå når dagene blir lengre og solen titter frem:)
Tenker du koser deg hjemme og nyter de små hverdagsgleder...kjenner meg igjen på det du skriver, er så heldig å få vere hjemme når mine barn kommer hjem fra skolen, en dyrebar tid i barnas liv, kommer aldri å angre på at jeg valgte slik, plutselig er mine fem gutter fløyet ut av redet, tiden står ihverfall ikke stille:)
Er spent på kjøkkenet ditt:)
Klem Hanne

Anonym sa...

Hei, Trine. Ja, kjøkkenet ditt er helt herlig. Det er bare å nyte! Tenk så deilig for minstemann å vite at mamma sitter ved kjøkkenbordet og ser han komme hjem fra skolen. Deilig for både store og små. Nyt det! Klem fra Hanne

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Hei Trine og tusen takk for så fine ord hos meg.

Du har så mye fint på kjøkkenet ditt. Den blå hyllen er bare skjønn. Det er egentlig hylle for pyntehåndklær eller kjøkkenhåndkleskjuler som jeg alltid kaller det:-) for pyntehåndkleet skulle skjule kjøkkenhåndklærne - puuhh:-) Det en slik hylle med flotte knekter som din, jeg jakter på nå. Men det er det som er kjekt - å alltid jakte på noe.

Tenker nok ungene setter pris på den dagen du er hjemme når de kommer fra skolen. Det er en koselig tid.

Nå er jeg spent på hvilken nyanskaffelse du har fått.
Kjekt å følge deg. Det har jeg gjort i mange år - lang tid før jeg fikk min egen:-)

Ha en fortsatt fin uke.

Klem fra Hjørdis

MarJE sa...

Flotte, koselige bilder frå kjøkkenet ditt.
Det er kjekt å fornye litt når jula er ute av huset.
Spennande å sjå kva du kjem med....

Fin kveld til deg.
MarJE.