søndag 8. september 2013

Et venninnebord

 I går kveld hadde jeg besøk av en bukett hyggelige jenter som satt og pratet og spiste rundt dette bordet. Dagen derpå, og blomstene stod like fint. Jeg var usedvanlig tidlig oppe en søndagsmorgen og sollyset gjorde sitt til å skape lyst til å forevige bordet jeg pyntet til fest dagen før.






Enkelt pyntet med kubbelys og små blomstergleder. Flere av jentene hadde med seg blomster fra egen hage da de kom, og det er jo bare så koselig å få. De "blendet" tilfeldigvis helt perfekt inn i fargenyansene på bordet, men så er det jenter som kjenner meg godt og vet hva jeg liker, også da. :-)






Utrolig nydelig farge på denne legestokkrosen. Den er selvsådd for en del år tilbake, og står i full blomst ute i bedet ute akkurat nå.




Fargenyansene går i hvitt, lavendel og rosa, og duken fra Lene Bjerre går i samme duse fargetoner. Ikke så høstlig bord akkurat, men så har vi vakkert sommervær om dagen også, så høstfølelsen blir skøvet til side til fordel for mer sommer. Det føles helt fint!






Klematisen min, Blue Angel, står nydelig i blomst ute nå. Jeg skal prøve å få tatt bilder av den nå mens den står i skrud. Rosa som er satt i en søt liten krystallvase, er pimpernellrosen Stanwell Perpetual.



Jeg serverte jentene Italiensk mat i går, minner fra turen vi hadde i sommer til Toscana og Roma. Vi hadde en vidunderlig tur til vakre Italia, og steinene på stettefatet er plukket og tatt med hjem fra stranda og små fjellturer vi hadde i Toscana.



Denne herlige, fargeglade og nydelige buketten med erteblomster fikk jeg av ei like nydelig og skjønn venninne.



 Det er trivelig å tenne lysene igjen i heimen. Jeg har nærmest ikke tent lys innendørs på flere måneder, og koser meg med den lune og hyggelige stemningen det gir. Den yndige blekrosa rosen til høyre, var jeg også så heldig å få fra ei søt og yndig venninne. Det er Austins Eglantyne som gir et svakt etterflor og byr på noen flere blomster.

 
 
Fantastisk fint å samle gode venninner rundt et bord. Vi hadde det så hyggelig og jeg tenker med glede tilbake på en herlig kveld med jenter som jeg er utrolig glad i. Vennskap er verdifullt.
 
 
 
 
Jeg tok en masse bilder fra allrommet denne morgenstunden i dag tidlig, så jeg antar det kommer nok mer kjøkken/allrom etter hvert.

Ønsker deg som leser dette en fin søndagskveld og ei god, ny uke.

Klemmer fra
Trine.
 

5 kommentarer:

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Hei Trine

Kan nesten kjenne stemningen fra jentekvelden helt hit.
Ingenting er så koselig som dette. Godt med gode venninner. Så mange nydelige blomster du har pyntet med! Det er kjekt å kunne plukke inn fra hagen.
Kjekt at dere hadde slik en fin ferie i Italia:-) Plukker også alltid med noe steiner hjem:)

Ønsker deg en fin søndagskveld med levende lys og ha en god uke.

Klemmer fra Hjørdis

Inger Marie sa...

Så fin jentekvled dere hadde...og fantstisk kosleig og nydelig bordekking:))
Ønsker deg en fin uke:))

Hulda sa...

Dette måtte jo bare falle si smak. Koselig bord, nydelig lysekrone og søte blomster du har pynta med.

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

God klem til deg, Trine! Og tusen takk for så så fine og velmenende ord! :-)

liven sa...

Heisann og gratulerer så mye med dagen din <3
Nydelig på bordet ditt og så skjønne blomster!
Koselig med slike jentekvelder, og gode venninner er gull verd.
Her er det fin temperatur også nå, og det forlenger jo sommeren. Men er nok litt i høstmodus alikevel.
I neste mnd skal jeg en uke til Spania...så da kommere nok sommerfølelsen frem igjen :)
Ønsker deg en fin dag Trine....og kos deg!
Klem fra meg