onsdag 8. januar 2014

Drysse litt gledesglitter på hverdagen


Vi fikk en så nydelig rosebukett da vi hadde koselige gjester i romjulen. Veldig hyggelig å få, og så kraftige og holdbare som disse rosene er. Rosebuketten står like fint fremdeles, hele eleve dager etter. Jeg gjør som jeg pleier, setter dem i kjølerommet om natta, og i tillegg har jeg snittet og skiftet vann på buketten en gang, ellers intet hokus pokus.




Jeg synes rosene er så fantastisk nydelige i sine yndige rosanyanser, og koste meg med å forevige dem med kameraet her en kveld.




Rosebuketten står på langbordet vårt sammen med ei lykt i kurvmateriale, ei søt stettskål med små kongler og ei perlekrone.





Perlekrona er fra Lene Bjerre og passer like godt om vinteren som til jul. Jeg synes den er så fin, den minner om is, snøkrystaller og kunne vært båret av en liten isprinsesse.




















En enkel ting som en bukett med roser på et bord man ofte går forbi, kan gi små gleder i hverdagen. Jeg prøver å minne meg selv om slike ting, det å ta vare på de små gledene og de gyldne øyeblikk i løpet av en dag full av gjøremål. Tenk at det bare er så lite som skal til, et blikk på noe man liker å se, så drysses litt gledesglitter på dagen.




Ha en fin dag og takk for at du tittet innom!

Klem fra Trine

7 kommentarer:

Unknown sa...

Hei :)

Så nydelige blomster, er jo så gøy når de står så lenge også!
Den krona var skikkelig fin, den skulle nok jenta mi som blir 11 år om 1 uke likt å ha på hode hun ;)

Ønsker deg fine dager :)

liven sa...

Nydelige roser dette...sarte fine farger!
Og kronen var jo så søt også!
Dette er hverdagsgleder ja :)

Ønsker deg en fin dag videre Trine
Klem fra meg!

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Hei kjære Trine!! Jeg ønsker deg et riktig godt nyttår!! Jammen går et år fort.
Nå har jeg kost meg lenge og vel med alle de skjønne bildene dine i mange flotte innlegg. Så mange koselige ting du har og nydelige oppdekninger - ikke minst for en blomsterprakt i hagen din!
Åhhh - du har vært i Cinque Terre!! Det er drømmen min å komme til de 5 havnebyene! Brukthandel i Roma må også ha vært kjekt. Og afternoon tea i Kensington! Amsterdam kommer jeg kanskje til, til våren. Det har jeg også hatt lyst til lenge.

Nydelige roser. Jeg liker også så godt den fargen. Det måtte være greit å hatt et kjølerom. Jeg har også en slik krone, men jeg var så tåpelig å sette et te-lys i midten og plutselig var prismen i midten smeltet bort...
Jeg tror vi kunne hatt mye kjekt å snakke om vi to:)
Både når det gjelder innredning og opplevelser.
Tusen takk for at vi får nyte bildene av ditt koselige hjem og hage. Setter stor pris på vårt bloggvennskap, Trine!! Håper du får nyttårsønsket oppfyllt med litt mer tid til det du måtte trenge:)
Vi knottes. Varm nyttårsklem fra Hjørdis

Inger Marie sa...

Hei Trine:)
Nyyydelig sier jeg:)
Det er så fint med noen friske blomster på bordet..og i denne fine nyansen blir det helt topp:))

Jannibele sa...

Delikate og varme roser i vakre rosa nyanser. De lyster fint opp i stuen og gir nok ekstra glede når de kommer fra gode gjester:)

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Kjære Trine
Jeg blir så varm om hjertet av alt det fine du skriver til meg, du som jeg anser som en stooor inspirator! Tusen takk!
Du og dine er hjertelig velkommen - any time - til Hidlesundet.

God klem fra Hjørdis

Tante Titti sa...

Så nydelige!! Og så er du så flink til å sette sammen fine dekorer!
Ønsker deg en fin fin uke!
Titti-klem