fredag 11. april 2014

Jippi! Påske!

Yuhu, påskeferien er her! Så godt det skal bli å ha fri en stund, etter å ha stått på skikkelig i ukesvis. Jeg må virkelig si jeg setter pris på at det blir mer tid til familie og andre fine sysler, som hagearbeid.








En grein krystantemum blir en søt bukett i ei lita urne. På den ofte brukte hekleduken etter mormoren min står en liten samling som er med å lage vårstemning i heimen.









I år som i fjor, prøver jeg meg med sjokolade- og marsipanegg til pynt i lita stettskål. Kun til pynt! Vel, nå har eldstemann akkurat oppdaget at eggene som er oppi skåla er spiselig, så nå er jeg spent på hvor hyppig de delikate pastellfargede eggene blir borte. For borte i løpet av påsken blir de garantert. :-)


 
 
 


Ikke-spiselige påskeegg har jeg også heldigvis, og de regner jeg med henger trygt i kvistene med gåsunger.  
 
 






Men det er dette påskeegget som jeg virkelig er glad i. For påskeegget under osteklokka har jeg hatt siden jeg var 8-10 år gammel, da jeg fikk det av min mormor og morfar. Det var helt sikkert fylt med masse godterier den gangen, og fremdeles bruker jeg egget mitt hver eneste påske og koser meg med smått og godt fra egget mitt i påskehøytiden. 




Ønsker deg ei flott palmehelg!


Påskeklem fra Trine

4 kommentarer:

liven sa...

Heisann
Tenker det er godt med fridager ja, selv skal jeg jobbe noen dager nå. Men pytt pytt...har så mye fri ellers jeg :)
Koselig og nostalgisk påskepynt...og de spiselige er nå jammen dekorative de også!
Lurer på om stolen din er malt i "gustaviansk blå" ?
Må visst kikke i gamle innlegg hos deg jeg :)
Ønsker deg en strålende fin påske...og jeg gleder meg veldig til å treffe deg :)
Klem fra Liv

MODERN COUNTRY sa...

Ha en avslappende og fin påske Trine! Håper vi alle kan få litt mer energi av de etterlengtede solstrålende. Det er så deilig med vår.

~ Aina ~

Hjem & Glede sa...

Å så skjønt du har pynte!
Riktig god påske!
Her bøtter det ned med regn i dag.

Smil og klem
Camilla .

Hulda sa...

Flott den blå stolen, nydelig med de pastellfargede eggene i skåla, mugga med rosa mønster og lyset i samme nyanse. :) God påske! Ps: er du på instagram?