tirsdag 23. desember 2014

Snart jul!

Det er lille julaften, og mange gjøremål på dagsordenen her hos meg for å bli ferdig til den store dagen i morgen. Men så ville jeg gjerne ønske de som titter innom bloggen min en god jul.

I forrige innlegg viste jeg langbordet i allrommet og det store kjøkkenvinduet. Her er mer fra allrommet, pyntet til jul. Det røde uthuset utenfor vinduet passer ekstra godt nå.



Den gamle speilbuffeten som vi før hadde i spisestua er et kjært møbel, både praktisk med oppbevaring og ikke minst den vakre rokokkoutformingen. På buffeten ligger en gammel Bibel oppslått på juleevangeliet, Lukas 2.




Et sinkhjerte med granbar henger i en hampetråd fra taket. Enkel nostalgi.



Detaljer fra speilbuffeten. En amaryllis i potte med mose og kongler, og et nostalgisk kort ned to fine julekuler på et fat med ei søt osteklokke over.




Over speilbuffeten henger tre bilder, og desemberbildet er et av dem. Dette er reproduksjon som mannen min har laget fra en gammel kalender fra skolen jeg jobber på.
 




Julaften i morgen!!! Jeg gleder meg masse til å feire julehøytiden. I kveld pyntes juletreet som vi har hentet på hytta. Gleder meg til det også. :-)

Ønsker alle en velsignet god jul!

God juleklem fra Trine

 
 
 
 

2 kommentarer:

Unknown sa...

God jul!

Vivishagerom sa...

Hei
Så utrolig koselig blogg, og du har det jo så koselig hos deg.
Ønsker deg en fin jul videre.

Vivis fotoblogg