onsdag 12. desember 2012

Jul i hvert et vindu og hver en krok...

Enkel julestemning i viduet mot gårdsplassen og uthuset på det lille småbruket vårt. Ute har naturen blitt hvit av et tynt dekke med snø, og inne er julegardinene i polkastriper for lengst kommet opp, samt tyttebærkransen som alltid henger i kjøkkenvinduene. Det blir liksom ikke jul uten!
  





Dette sinkhjertet ble kjøpt i fjor, men har ikke vært hengt opp før denne julen. Jeg synes det ble koselig i kroken med litt granbar og sløyfebånd til sinkmaterialet. Enkelt og hyggelig!
 
 
 
Tusen takk til snille bloggvenninne Hjørdis fra den nydelige og inspirerende bloggen Husmannsplassen i Hidlesundet som har lært meg bildecollage. Det var så artig å lære, og moro å kunne variere litt på bloggen. Om du ikke kjenner til Hjørdis sin blogg, kan jeg anbefale den på det varmeste. Følg linken over og bli inspirert, kos deg og drøm deg bort på hennes idylliske, gamle husmannsplass.

I morgen er det Luciadagen. Det er pleier alltid å være en hyggelig førjulsdag. Ha en fin Lucia!

Klem Trine
 
 

5 kommentarer:

liven sa...

Heisann
Kjempefine bilder og kjempefin sammensetning!
Koselig med slikt bildecollage :)
Den lille kurven var nå vel bare så skjønn !
Ønsker deg fine førjulsdager Trine
klem!

Hulda sa...

Ser veldig koselig ut hos deg. Flott med den sinkkurven. Virkelig fin var den. Likte collagene du har satt sammen også. :)

stallnilsen sa...

Heiasann førr et koselig innlegg , så fint du hadde pyntet ;)
Ha en fortsatt fin førjul.

Liseth ;)

Merethe sa...

Hei Trine. Så koselig du har pyntet. Dere har jo litt av en perle til hus der det ligger så vakkert innenfor gjerdet. Vakkert hjerte. Trives så godt i denne førjulstiden..tankene om hvorfor vi feirer jul osv. Ønsker deg fortsatt en fin adventstid. Klemmer Merethe

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Hei Trine:-) Så flotte bildecollager du har laget. Det var ikke vanskelig å få til dette, var det vel?
Tusen, tusen takk for linken og fine ord!! Så snilt av deg!

Jeg har vært travelt opptatt i det siste og måtte lage til jul i hurten og sturten. Og av den grunn har jeg ikke fått vært innom verken min blogg eller andres blogger før nå. Nå kan jeg senke skuldrene. Jeg lager vel et innlegg om dette, tenker jeg:-)
I morgen tar jeg turen innom bloggen din og skal kose meg med dine siste innlegg.

Ha en fortsatt fin fredagskveld (obs som snart er slutt):-)

Stor klem fra Hjørdis