søndag 30. desember 2012

Vårt hus - velkommen!

Årets siste innlegg er av hus og inngangsparti. Ei kjær venninne og jeg var ute og gikk her en kveld, jeg hadde kamera med. Jeg er fremdeles i eksperimentfasen med mitt nye kamera (Canon Powershot G12), og det å ta bilder i mørket mot lyspunkter kan vel gi utfordringer til noen og enhver. Her er vårt hus og uthus,  med lys i vinduene og juletre i hagen. Om man ser godt etter synes en høy flaggstang  med vimpel også.
 
 
 



Tujaen som ble plantet for 11 år siden, er nå både høy og bred. I år har vi endelig nok juletrebelysning til å få lysslyngen rundt hele treet, og jeg har hatt stor glede av å kikke på det lysende treet i hagen gjennom hele desember.


 
 



Velkommen hjem til oss!
Inngangspartiet danner et bislag, som et overbygd lite rom foran døren. Jeg har tidligere fortalt litt om den gamle døren og det gamle vinduet, som du kan lese om og samtidig få en omvisning innenfor døra her.








Inne på bislaget vårt står en gammel, enkel benk som mannen min fant på avfallsplassen en gang han skulle kjøre bort søppel. Vi var så heldige den gangen, for benken var jo slettes ikke det eneste han kom hjem med.
Jeg pynter alltid med naturmaterialer inne på bislaget, lys i lykter og til jul har vi juletre og store kongler. I år har jeg også lagt frem et par gamle strikkede selbuvanter i grått og hvitt. De er utrolig koselige, men noe tynnslitte og hullete etter mange års bruk og derfor ikke de beste mot kulda lenger. Fine på benken, da!







Koselig stemning med sink, lys, og krans av kvist og røde epler. Også snø da! Den er smeltet akkurat nå for i dag er det skikkelig mildvær, til gutta mine sin store fortvilelse.

















På steintrappa står ei lykt med tent lys i snøen og den gamle sjarmerende kjelken står lent opp mot gelenderet i år også. Et par gamle skøyter henger rundt rattet og forsterker følelsen av jul, vinter og vinteraktiviteter.




Den nest siste dagen i dette året er her, det er alltid litt vedmodig og trist å forlate det gamle, men jeg gleder meg til hva det nye vil bringe. Det inneværende året har vært godt, men også bydd på utfordringer. Mitt håp og mitt ønske er at 2013 vil bli et år med helse, glede og fremdeles masse kjærlighet, velsignelse og takknemlighet!!!



Ønsker alle som følger med på bloggen min, alle som leser dette et fantastisk og herlig år i 2013!!!
Samtidig vil jeg ønske alle gamle og nye lesere velkommen til å følge Trines Hus og Hage videre i det nye året.


Varm nyttårsklem fra
Trine 

9 kommentarer:

lavendel mio sa...

Så vakre vinterbilder fra ditt koselige hus, og så nydelig pyntet inngangsparti!
Heldig dere som har snø, her er det 10 varmegrader og grønt gress, vinteren forsvant for 2 dager siden, men vi håper fortsatt på vinter, da:)
Ha en fin dag!
Klem Hanne

liven sa...

Heisann og takk for koselig hilsen!
Den varmet :)
Så stemningsfullt hos deg Trine...i hage og inngangsparti!
Så innbydende og fint, så her må være koselig å komme !
Fint med snø, her er det regn og varmegrader nå. Har vært veldig skiftende vær gjennom juledagene!
Takker for året som har gått...og ønsker deg et godt nytt år!

Klem fra Liv

p.s. har sendt en mld på face....

Hulda sa...

Det var et flott nyttårsinnlegg. Så heldig dere var med den benken. Stilig. Den passer jo så godt der ved inngangen. Det er mye man kan finne på avfallsplasser, ja. Nydelig stemning i bildene dine. Godt nyttår!

Merethe sa...

Vakkert hos dere. Deilige stemningsfulle bilder. Godt nytt år til deg og din familie. Så satser vi på hagevandring når rosene atter blomstrer ;) men stikker så klart innom bloggen din lenge før den tiden. klem Merethe

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Og du og du så koselig hos dere! Huset med uthus, juletre i hagen og vimpelen som vaier i vinden. Og for et herlig inngangsparti - så fint du har pyntet.
Gjett om jeg husker innlegget ditt da mannen kom hjem fra søppelfyllingen! Det gjorde visst inntrykk på meg:-)
Gratulerer med nytt kamera.

Vi var i Hidlesundet i går. Der var det mørkt nå. Uten gatelys og snø som lyser opp, kavet vi oss frem i storm og masse sørpe:-)

Tusen takk for koselig kontakt gjennom året som har gått.
Så håper jeg inderlig at du og dine får oppfyllt alle dine ønsker for året 2013.
Ha en flott nyttårsaften!

Største klemmen fra Hjørdis

Anonym sa...

Så flott innlegg Trine. Kjempekoselig hus også :-)
Godt nyttår.
Klem fra Gunn K.

Inger Marie sa...

Godt nytt år!
Fantastiske jul og vinterbilder fra ditt vakre hus!
Gleder meg til å slå følge videre i 2013:)

Lisbeth (countryliv) sa...

Det er vel nok en hyggelig velkomst man får ved jeres hjem. Man bliver i så godt humør når man ser levende lys og lys på træerne i vintermørket:)
Bænken som din mand fandt er noget af et scoop, tænk at man kan nænne at smide sådan en ud.
Rigtig godt nytår:0)

Monica fra Koseleg sa...

Helt nydelig Trine- jeg drømmer meg helt bort! Huset ser så koselig å innbydende ut med alle lysene! Jeg ønsker deg en fin søndagskveld og en fin ny uke- så gleder jeg meg til å fylle deg og bloggen din i 2013!
Takk for alle koselige kommentarer du har lagt igjen hos meg i året som var!
Klem frå Monica