tirsdag 12. juni 2007

På farta!

Jeg har vært mye på farta i det siste, både i Sandefjord og jentetur Kjøbenhavn. Turen til Kjøbenhavn er tradisjon for oss jentene, og med det været måtte det jo bare bli bra! Mye shopping blir det, men også besøk på kafferestauranter og utesteder. Så godt å bare ha seg selv å passe på en stund, når man vet at alle har det bra hjemme med pappa`n.
Her er et stemingsbilde tatt fra båten.




Det første vi gjør er å reise til Lyngby. Det er et svært koselig lite sted litt utenfor Kjøbenhavn. Der har de Ilva-forretningen som er vel verdt et besøk (finnes større avdeling på Isøy utenfor Kjøbenhavn), Bahne har massevis av fint, og sist men ikke minst en herlig blomsterforretning hvor det bare BUGNER av de skjønneste pioner, roser, lavendel, fylte flittig lise og mye annet herlig! Det er jo så billig i forhold til i Norge! Fem potteplanter er det lov å ta med hjem, og alle vi fem jentene fylte den kvoten (og vel så det...).

Skjønne pioner!!!!!!




Jeg kjøpte blant annet disse yndige rosene og den lille mugga i sink. Ny voksduk til terassebordet ble det også. Telysholderne ble kjøpt på Sandefjordturen.



Mer nytt til hus og hjem: Hurricane i glass, lysestake, små skåler til roser, sukkerbiter eller telys og en litt større skål til godteri. Den ene lille skåla huser allerede en blomst fra min første rosebusk i blomst.


Det var så koselig å komme hjem, det hadde skjedd så mye i hagen! Totenvikrosa stod der ganske så oversådd med hvite herlige roser md gul midte.


Litt ellers ble det vel også.... men vi får ta det litt etterhvert. Vi hadde ei natt på hotell i Kjøbenhavn og det anbefales hvis man skal ta seg en slik tur. Vi har hatt flere turer med åtte timers shopping i land og så båten tilbake. Men det er stor forskjell når man får et ekstra døgn og kan gå ut og spise på kvelden o.l.


Ha en fin dag du som leser dette!

10 kommentarer:

min sin lille tue sa...

Hei og hei:) Så bra at du har hatt fine turer. Og fine ting du hadde kjøpt deg. I dag er det lønningsdag (men det vet du vel) så i kveld er planen å handle blomster til kasser og krukker. Litt sent ute jeg, men gleder meg stort:) Ha en fin kveld. Klem

FO - 2 sa...

Kjekt å lese at du har kost deg på jentetur osv.
Fine blomster, lys og ting. (:

Mia sa...

Ja, så var vi i København samtidig da! Vi var der i tre netter, bodde på Strandvejen, og kjørte litt rundt. Det ble kun en dag i København, faktisk. Det var så masse deilige blomster, så pioner til 15 kr. bunten! Kjøpte en appleblossom pelargonie. Fine ting du har kjøpt og nydelig rose i blomst hjemme hos deg også.

Dans på roser... sa...

Å, det hørtes deilig ut!
Jentetur er veldig koselig. Mmmmm... frister... Leser i kommentaren over om pioner til 15 pr bunt, og blir stum. Imponert. Og jeg kan ikke fatte hvordan noen tjener penger på det! (mange år i blomsterbransjen) -Men det er jo bare å smile og legge pengene på disken og nyte pionene! Et røverkjøp!!!

[morgrethe] sa...

Hallo Trine. Nå har du farta fælt... viktig det. Jenteturer er alltid koselig. Mye fint har du kjøpt også, koselig terassebord du har med alle nyervervelsene. Vi snakkes.... hmmm... nå må jeg skrive den mailen. (TTT)

[morgrethe] sa...

Nå har jeg endelig sendt mail på fronter. *smil*

Anonym sa...

Skal si det hørtes gøy ut med jentetur til København... Helt vidunderlig faktisk! Du hadde kjøpt utrolig fine ting, likte veldig godt den sinkpotten, og lykter er jo alltid kjekt å ha. Spesielt en sånn stormlykt når det blåser litt ute på kvelden. Pionene var nydelige, jeg trodde det het peoner, men da tar jeg nok feil!!!

åsemor sa...

København er en koselig by, mye å besøke der.Du har gjort mange fine kjøp ser jeg , ting som gjør sommeren enda triveligere :)

Olstad sa...

Høres ut som du har hatt en flott tur. Så nyttig innlegg jeg ante ikke at man kunne ha med 5 potteplanter - takk for tipset.
Jeg tar turen til København i ferien. Gleder meg.

Linda sa...

Jeg elsker pioner!! Får jeg låne ditt bilde til min blogg?

http://dar.blogg.se